torsdag 30 september 2010

Oaggmunk, döh!

Har haft en bra dag på stan idag med Emelie. Vi började med att spana på skivor på HMV sen fikade vi och snackade på Starbucks. Vi vandrade runt lite och hamnade till slut på National Gallery där jag gick in i fangirl mode över Van Goghs och Monets målningar. Skulle lätt kunna spendera en hel dag där. I affären hittade jag både Da Vinci och Monet som dockor, men inte Van Gogh with removable ear ("Pull it off! Velcro it back! Hours of fun!").

Åkte tillbaka till garnaffären jag besökte förra helgen. Hade gjort en missbedömning angående hur mycket garn jag behövde. Köpte 100 m, men behöver kanske 110. De hade inte garnet i just den färgen inne nu, så jag måste vänta 2-3 veckor. Hoppas att det inte skiljer jättemycket i nyans. Sjukt irriterande!

Hade problem med bussarna idag igen. Stannade efter två stationer och sa att alla måste gå av. Svor en lång ramsa och fick skynda mig 2,5 km till skolan. Idag var den yngsta flickan hos en kompis så jag passade på att laga raggmunk till mig och den äldsta. Vi åt tills vi knappt orkade röra oss och avslutade med kladdkaka. Nu har jag lite ont i magen. Imorgon väntar äventyr i Greenwich!

2 kommentarer:

  1. Mums ... Har hört att National Maritime Museum ska va bra!

    SvaraRadera
  2. National Gallery låter lockande. ;)

    SvaraRadera