fredag 10 september 2010

Happy birthday to me! (och fotoläxa 2)

Igår fyllde jag nitton. Jag hade inte tänkt så mycket på det med tanke på att jag firade min födelsedag hemma innan jag åkte, men det blev en riktigt bra födelsedag trots att jag inte kunde se the Mountain Goats som spelade i London (haha, okej, jag är väl lite sur för det).

När jag hade lämnat av barnen på skolan gick jag till Starbucks för att äta en lite rejälare frukost. Medan jag satt där kom Natalie (som också åkte hit som au pair via Swedish Connection) och en fransk au pair. Vi snackade ett tag och sen begav jag mig till tågstationen, för jag skulle in till city och träffa Alexandra. När jag satt och väntade på tåget dök Natalie upp igen med Sofia, en annan au pair som jobbar här i området. De skulle in till ambassaden för att rösta så vi tog samma tåg in och babblade på lite.

Vid elvatiden mötte jag upp med Alexandra och vi styrde stegen mot Forbidden Planet (tänk Science Fiction Bokhandeln, fast mycket större). Mitt mål för dagen var att köpa något helt onödigt och awesome för pengar jag hade fått av mamma och pappa. Det blev den här:


Ett Chewie-gosedjur som pratar! Han heter inte Chewie längre förresten. Jag och den yngsta tjejen döpte honom till Howard. Howard Chewbacca?

Sen gick vi och tog en fika och Alex köpte en blåbärsmuffin till mig i födelsedagspresent!

Vid halv två begav jag mig hemåt igen. Hämtade upp flickorna på skolan, hjälpte till med läxor, fixade mellanmål och tittade på Harry Potter. Jag fick presenter också: flickorna hade gjort varsitt grattiskort till mig och av värdföräldrarna fick jag ett passfodral, pastellkritor och ett ritblock!

På kvällen gick vi ut och åt på restaurang. Vi kom hem ganska sent och jag skypade en stund med pappa. Jag var svintrött, men som ett duktigt födelsedagsbarn satt jag uppe en stund och svarade på alla grattismeddelanden på facebook. Jag somnade direkt när jag gick och lade mig. Jag trodde att det skulle vara nästan omöjligt att få upp flickorna imorse eftersom de hade gått och lagt sig en timme senare än vanligt, men tji fick jag när de var uppe en kvart före mig. Önskar att jag var så pigg på morgonen.

Idag har jag mest slappat och tittat på film. Snart ska jag påbörja min promenad mot skolan för att hämta upp flickorna.

(fotoläxa 2 var "bild på mig själv")

2 kommentarer:

  1. Ni blir nog ett fint par, du & Howard =)Frågan är om han platsar in i europa, man ser ju inte ögonen ;)

    SvaraRadera
  2. Jaså blev det en Chewie... Jaha. Ok. Den får väl duga då. ;)

    SvaraRadera