söndag 26 september 2010

Slapp helg.

Igår drog jag in till city och hittade ganska lätt till garnbutiken som låg i närheten av Camden. Den var trevlig och de spelade soundtracket till Juno och hade en massa fina böcker, men jag har svårt att hitta sånt där bra akrylgarn som finns hemma. Sen åkte jag till Piccadilly Circus, mötte upp med några andra au pairer, gick längs med ett fullproppat Regent Street, träffade två Stormtroopers, köpte macka på Starbucks och åkte hem typ. Fast det blev lite shopping däremellan.


Lite av helgens köp:


Jag vet inte om jag har gjort något otroligt puckat som köpt hela Hunger Games trilogin på en gång, men de ska ju vara bra och det var 3 för 2. Behöver något nytt att läsa ändå. Avslutade kvällen med stickning framför QI.

Idag åkte jag in till Tate Modern igen och mötte upp med Alex, Elin, Lovisa och Amanda. Idag blev det surrealisterna, expressionisterna och abstrakta målare. Sen ägde Elin en 10-årig kille på ett videospel. Ska nog tillbaka dit snart när Gauguin-utställningen öppnar. Åkte hem, åt middag med värdfamiljen och gjorde färdigt alla uppgifter jag tagit på mig i samband med extrajobbet. Nu blir det lite mer stickning sen sömn.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag börjat använda handledsvärmarna du gjorde åt mig =) Både till och från jobbet och när fingrarna fryser till på tangentbordet. Mycket sköna och snygga!

    SvaraRadera
  2. Har bara läst första boken men den var faktiskt helt okej! (:

    SvaraRadera