lördag 25 september 2010

Flitig som en myra.

Bloggar mindre och mindre känns det som, men jag tycker inte jag har så mycket att skriva om nu. Har kommit in rätt bra i arbetet så dagarna känns ganska händelselösa.

Torsdagen var rätt tråkig. Den äldsta flickan var hos en kompis på eftermiddagen. Den yngsta ville ta hem en kompis hit, men det var ingen som kunde så hon var rätt sur hela eftermiddagen. Försökte föreslå massa saker vi kunde göra och drog fram ett spel, men det slutade med att vi satt på golvet i vardagsrummet och tittade på Annie.

Igår kom vi nästan försent till skolan för trafiken var helt galen. En del dagar är det bara stopp. Sjukt irriterande. Jag var riktigt flitig på dagen: tvättade, strök och förde över anteckningarna från mackjobbet till datorn (mer pengar till mig!). På eftermiddagen tog den yngsta flickan hem en kompis och alla flickor försvann upp på övervåningen, vilket gav mig tid att plocka undan, hänga tvätt och laga potatis- och köttfärsgratäng. På kvällen satt jag först på mitt rum och kollade när John Green hade liveshow på blogtv, sen satt jag nere i vardagsrummet och såg på Harry Potter med den äldsta flickan och värdföräldrarna. Jag kommer kunna de filmerna utantill innan jag åker härifrån.

Om någon timme ska jag in till city för att besöka en garnbutik som verkar sjukt nice om man kollar på deras hemsida. Sen ska jag träffa Alex och hitta på något. Annars har jag inte så mycket att berätta förutom att det är sjukt kallt idag (12-14 grader, jämfört med 20-nånting i tisdags) och jag såg en räv i trädgården på baksidan. Nu blir det Avatar och stickning!

1 kommentar: