onsdag 29 september 2010

Sentences with words in them.

Jajaja, jag ska bli bättre på att uppdatera här.

Måndags... Vad gjorde jag i måndags? Jag tvättade och slappade med stickning framför tv:n på dagen. På eftermiddagen åkte jag först och hämtade upp den äldsta flickan, sen gick vi till ett Costa och drack varm choklad medan vi väntade på att den yngsta flickans gymnastikklubb skulle sluta. Kom hem, åt och skickade iväg dem till något som liknar scouterna. Sen stickade jag lite till.

Igår hade jag sovmorgon. Kände för att hitta på något på dagen men det blev inte så, så jag passade på att stryka lite. Upptäckte att en av au pairerna här, Emelie, är kompis med mina kompisars kompisar och fascinerades över hur litet Sverige är. Hämtade upp den yngsta flickan, satt på biblioteket och läste och stickade medan den äldsta hade kör, åkte hem och lagade mat.

Idag hade vi problem med bussarna igen. Den här gången kom bussen försent, körde oss tre hållplatser och sa sen att alla måste gå av för att han måste vända där eftersom han var försenad, vilket verkar helpuckat om du frågar mig. Vad är poängen med att bussarna går i tid åt ena hållet när de inte ens kör passagerarna till deras hållplats åt andra? Väntade på nästa buss som också vände om innan jag ringde hem för att se om någon var kvar där. Som tur var kunde värdpappan komma och plocka upp oss med bilen, men flickorna blev ändå 20 min försenade till skolan.

Nu ska jag se om jag inte kan få lite saker gjorda här. Tvätta lite och kanske jobba på skivomslaget jag borde ha gjort färdigt för länge sen. Känner för att baka något också... Äppelpaj eller kladdkaka, det är frågan.

2 kommentarer: