tisdag 21 september 2010

Snabb recap.

Haha, så jag ligger visst lite efter med bloggandet nu.

I lördags var det au pair träff. Vi gick upp alla 300 (det står 311, men de ljuger) trappsteg i the Monument, åt lunch på Borough Market (falafel, mums!) och tittade på snygga målningar på Tate Modern. Jag, Anneli och Emelie följdes åt till Oxford Street, sen köpte Anneli och jag godis som vi åt utanför Hyde Park. På grund av påvens besök var en massa gator avstängda och det kändes rätt coolt att kunna strosa mitt på Park Lane.
På kvällen var det avskedsmiddag för Anneli som åkte hem på söndagen, vilket kanske inte var det roligaste sättet att avsluta dagen, men vi hade trevligt iaf.








Eftersom jag hade varit ute från 10:00 till 00:15 på lördagen spenderade jag söndagen med att slappa. På kvällen valvakade jag tillsammans med folk på facebook och beklagade valets utgång för min värdpappa.

Måndagen blev riktigt slapp eftersom värdmammans föräldrar sov över från söndagen och tog hand om barnen hela dagen. Jag passade på med att titta på videor av folk som målade med pastellkritor för att se om jag kunde snappa upp något.

Idag har också varit en slapp dag. Var ledig på morgonen eftersom värdmamman jobbade hemifrån, gick upp klockan nio och åkte in till city för att träffa andra au pairer. Den äldsta flickan var sjuk och hemma med mamman och den yngsta skulle på kalas direkt efter skolan så jag behövde inte vara hemma förrän strax innan fem.
Fikade och strosade runt lite på Primark där jag inte köpte något, men hittade en snygg halsduk jag förmodligen kommer köpa senare. Sen drog jag mig nedåt Piccadilly, hittade första säsongen av Avatar på dvd och var hemma vid fyra. Annars har jag bara lagat sojakorv och pommes till mig och den äldsta flickan samt tittat på Avatar med henne. Nu ska jag återvända till att läsa instruktionerna för mackjobbet som blev flyttat till imorgon. Spännande!

2 kommentarer:

  1. Cool trappbild!! Hoppas Mackjobbet gick bra. :)

    SvaraRadera
  2. Snart kommer viii & vill bli guidade ;)

    SvaraRadera