måndag 13 september 2010

Bra helg, bra dag.

Igår åkte jag in till stan för att träffa Anneli och Emelie (ni får bara anta att alla namn som jag skriver här är au pairer från Swedish Connection om jag inte skriver något annat). Det blev en härlig dag med mycket gott och gått. Har fortfarande skavsår.
Vi började på Oxford Street, gick omkring längs med ena kortsidan av Hyde Park bland en massa ambassader, tillbaka till Oxford Street, Carnaby Street, Regent Street, Piccadilly, Leicester Square, Covent Garden, Oxford Street, Soho (bland en massa drag queens), Oxford Street och hem.

På Waterstones hade de den här otroligt awesome hyllan (förstora bilden så att ni kan läsa texten på skylten):


Jag letade efter Hunger Games av Suzanne Collins, men hittade den bara i pocket. Vad är det med engelsmän och pocketböcker? Vill ha inbunden!

Vi hittade också en rolig godisaffär med olika importerade godissorter. Jag passade på att köpa lite Nerds. Vet inte om de finns i Storbritannien eller ej, men jag har velat testa dem ett bra tag nu. I love Nerds.


Idag har jag jobbat, slappat och passat på att tvätta lite. Kände mig som världens super au pair när jag lagade mat, såg till att flickorna gjorde läxorna och fick dem att äta och byta om på en timme. Behövde knappt tjata något! Imorgon är det mer jobb och en del strykning som väntar. Måste posta min röst också.

Nu ska jag se på ett avsnitt av Avatar och dricka upp mitt te. Det bästa med att bo hos engelsmän är att de frågar om jag vill ha te hela tiden.

2 kommentarer:

  1. Du är inte ledig idag alltså. Ännu en dag som super-aupair!

    SvaraRadera