lördag 4 september 2010

Första lediga dagen.

Nu har jag fixat både brittiskt mobilnummer och bankkonto! Det var mycket enklare än jag trodde det skulle vara. Det enda papperet jag behövde var mitt pass.

Igår satt jag barnvakt åt flickorna på kvällen. Först satt vi och kollade på en "bakom kulisserna"-dokumentär om fjärde Harry Potter-filmen och snackade lite, sen var det läggdags för dem. Allt gick bra förutom att de saknade sina föräldrar när de skulle sova, så jag fick ringa upp dem så att flickorna kunde säga godnatt.

Idag har jag varit ledig så jag åkte in till centrum för att träffa Anneli, en annan au pair. Vi åt frukost på Starbucks, sen gick vi en sväng på stan och svängde in på bl a Hamleys och Waterstones. De hade jättesnygga Harry Potter-slipsar på Hamleys, liite dyra bara. En annan dag kanske. Sen mötte vi upp med en till au pair, Alexandra, och åt lunch. Anneli och Alexandra skulle vidare och träffa några andra au pairer och gå på en dansföreställning, så runt fyra begav jag mig hemåt igen. Jag hoppade av tåget i Blackheath, ungefär 3 km från där jag bor, och gick därifrån. Det var en trevlig promenad, minus alla bilar.

Jag kan inte fatta att jag bara har varit här i tre dagar. Jag har hunnit med så sjukt mycket!

4 kommentarer:

  1. Åhhh... Frukost på Starbucks... Nu blev jag lite avis.

    SvaraRadera
  2. Lloyds antar jag? Helt galet så smidigt det gick jämfört med Natwest, som praktiskt taget sa att det var kört ;o

    SvaraRadera
  3. Lycka till, du gör helt rätt som testar detta. Starbuck frukost verkar vara poppis:)

    SvaraRadera
  4. @Anna: Lloyds for the win!

    @Marguerite: Tack! Jovars, det är inte helt fel ;)

    SvaraRadera