torsdag 16 september 2010

"The Two. Oh. Two."

Idag blir nog en ganska händelselös dag. Passar på att tvätta lite nu på dagen, sen ska jag en sväng till affären och ikväll ska jag kanske göra chokladbollar med flickorna, men igår glömde jag berätta en sak!

Jag satt vid busshållplatsen och väntade på bussen för att åka och hämta upp flickorna på skolan. Bussarna här verkar inte stanna på bestämda tider, men de kommer med 8-11 minuters mellanrum så jag brukar gå till hållplatsen en halvtimme innan jag ska vara på skolan och vänta. Så jag sitter där när en tant kommer fram och säger något om "202", vilket är den buss jag väntar på. Jag har lite svårt att höra vad engelsmän säger ibland (framförallt när jag sitter bredvid en trafikerad väg) så jag säger:
"Sorry?"
"The 202."
"Errr... yeah. That's the bus I'm waiting for."
"Oh, you're not from around here?"
"Well, no, but I live here now."
"Yes, but you're not British?"
Sen börjar hon prata jääättetydligt och tecknar "202" i luften (tydligen var det något om att den precis hade åkt förbi) och jag kunde knappt hålla mig för skratt medan jag förklarar att det bara är 10 min till nästa och hon tittar på mig som "Ja ja, lilla gumman. Vad duktig du är." Hahaha, folk alltså...

2 kommentarer:

  1. Tant var snäll med invandrartjejen i alla fall. ;)

    SvaraRadera
  2. Är dom beväpnade med handväskor där oxå?

    SvaraRadera