onsdag 22 september 2010

Extrajobb!

Började dagen med att följa flickorna till skolan som vanligt (eller, ja, inte om man tittar på den här veckan). När jag påminde flickorna om att deras pappa skulle hämta upp dem istället för mig frågade de varför och jag förklarade att jag skulle göra ett uppdrag åt värdpappans företag, med andra ord stå på en mack i åtta timmar och föra anteckningar. Då gav den äldsta mig en kram och sa "You poor thing!".

farligt var det inte, men det blev rätt enformigt efter ett tag plus att min mobil dog så jag var tvungen att använda min klocka för att ta tid på kunderna. De som jobbade på macken var trevliga, fast jag förstod nästan aldrig vad de sa, och jag fick gratis te. Fyllde i nästan 40 formulär och jag hoppas verkligen att jag gjorde allt rätt; det var en del att hålla reda på!

Känner mig rätt slut nu, framför allt i benen, men värdpappan lagade middag ikväll som tack för hjälpen! Är mätt och trött i kroppen och jag känner att en varm dusch ovanpå detta, för att tvätta bort alla avgaser ur håret, och jag kommer sova som en bebis sen. Imorgon blir det tillbaka till vanliga arbetsdagar igen.

2 kommentarer: