fredag 17 september 2010

Greenwich (och fotoläxa 3)

Idag fick jag ett ryck efter att jag hade lämnat barnen på skolan och bestämde mig för att hitta på något. Google föreslog Greenwich Market bland "free things to do in London" och eftersom det inte är så långt till Greenwich härifrån bestämde jag mig för att åka dit. Jag tog bussen till hållplatsen där jag brukar kliva av med flickorna och tog mig en promenad först över Blackheath, sen genom Greenwich Park (2,5 km give or take). Vädret idag var underbart, men det börjar bli lite kyligt.

Marknaden var inte överdrivet stor, men det fanns en hel del roliga saker. Jag köpte en korthållare till mitt oyster card och hittade en som sålde "the best vegan cupcakes". "Yeah, right" tänkte jag, men hon skämtade inte alltså! Gud, vad gott det var! Sen utforskade jag Greenwich lite, gick tillbaka, köpte lunch och satte mig i parken.


Solen gick i moln och det började bli kallt så jag började gå tillbaka mot Blackheath. Jag tog en ny väg och fick för mig att gå upp till the Royal Observatory. Såhär i efterhand tror jag att det hade varit en bättre idé om jag hade gått upp dit innan jag åt. Fin utsikt var det iaf!


Jag passade på att kolla så att min klocka gick rätt (japp, det där är GMT-klockan) och tog en titt inne på muséet.


På vägen tillbaka såg jag också sjukt mycket ekorrar. Jag kunde snurra runt på samma ställe och se säkert tio stycken. Synd bara att de var så skygga.


Nu på eftermiddagen har jag tjatat om läxor och lagat raggmunk. Det var inte riktigt lika populärt som gårdagens chokladbollsbak, men den äldsta flickan gillade det iaf. Jag gjorde misstaget att nämna för den yngsta att smeten innehåller ägg, något som hon tydligen har bestämt sig för att hon inte tycker om. Imorgon bli det sovmorgon och au pair träff!

(fotoläxa 3: "bild på något jag gör")

1 kommentar:

  1. MVG! Denna uppgift kan återkomma... Men du ska få en annan när vi hörs. :)

    SvaraRadera