onsdag 29 september 2010

TVÅ uppdateringar på samma dag!!

Se, jag håller mitt löfte!

Idag var en dag som började segt, fortsatte frustrerande gnälligt och avslutades rätt bra. Åkte som vanligt och hämtade upp flickorna runt tre. I kontrast till morgonen så behövde jag knappt vänta alls på bussen och det var nästan ingen trafik. Flickorna var ganska glada när jag mötte dem, men när vi kom innanför dörren började det med den yngsta flickan. Först var allt mitt fel när jag bad dem städa hamsterburen, för att jag sa igår att de inte behövde göra det just den dagen. Sen när vi åt middag var det mitt fel att potatismoset blev kallt när hon tog lång tid på sig att äta. Försöker införa lite nya rutiner som "inget godis eller chips före maten" (det där med chips är svårt här, tro mig) och "vänta med efterrätten tills jag är klar med disken" och barnen tycker väl det är sådär. Tur för mig att de tycker yoghurt är en helt acceptabel efterrätt, så funkar inget som mellanmål kan jag muta dem med det.

Dagen avslutades iaf rätt bra. Värdföräldrarna skulle på föräldramöte så jag jobbade några timmar extra. Flickorna satt vid datorn och eftersom båda gillar att sjunga passade jag på att visa dem Nick Pitera på youtube. Mycket populärt! Sen badade jag (nöjda nu?) den yngsta flickan och vi pratade om alla nya Disneymusikaler. Känner att jag behöver plugga på lite om Jonas Brothers, Miley Cyrus och de där... Hon frågade också efter mer wizard rock. Ska spela lite Ministry of Magic för dem nästa gång. Tror det kommer gå hem. Visade en video från HatPs sverigeturné för den äldsta flickan och hon tyckte det var jättehäftigt att det fanns en video på youtube där jag var med. Tänkte berätta för henne att vem som helst kan lägga upp videor där, men ändrade mig... ;)

Sen hittade jag HatP på Spotify och det blev ett perfekt avslut på dagen! Imorgon blir det city och fika med Emelie.

2 kommentarer:

  1. Att barnen börjar klaga och gnälla lite tycker jag att du kan ta som en komplimang. Jag tror att det betyder att dom känner sig trygga med dig =)

    SvaraRadera
  2. Jonas Brothers... skitenkelt! Johan och Björn. ;)

    SvaraRadera