tisdag 7 september 2010

Snor.

Blööh, jag är förkyld! Jag kände redan i söndags att det var på väg och igår kväll slog det till direkt när jag satte mig ner och tog det lugnt. Lite skönt ändå, så jag vet att jag inte var på väg att få feber, men jag är supersnorig och har nästan ingen röst.

Igår var min första riktiga arbetsdag. Det gick ganska bra måste jag säga. Barnen var klara i tid på morgonen, så vi behövde inte stressa till bussen. Vi missade den tidiga med kanske 20 sek, men det var ju lugnt för det var bara 10 min till nästa... trodde jag. Så fort vi kom bort till busshållplatsen blev trafiken helt galen. Det tog bara stopp. Inte nog med det, utan bredvid busshållplatsen stod några poliser och stoppade lastbilar. Precis vad vi behövde. Till slut kom bussen, 20 min försenad. Väldigt irriterande, men det är ju inte så mycket man kan göra åt det.
På dagen gjorde jag inte så mycket. Jag skulle till läkaren och registrera mig där, men jag hade glömt bort exakt vilken tid det var så jag tog det säkra föra det osäkra och gick dit 30 min för tidigt. Sen gick jag och hämtade upp barnen, vi tog bussen hem och jag lagade spagetti och köttfärssås till middag. Get this: vi har ingen spagettislev! Barnen visste inte ens vad jag pratade om när jag frågade efter en. Osthyvel var jag beredd på, men spagettislev! Är det bara vi svenskar som har köksredskap anpassade efter specifika livsmedel?

Idag jobbar mamman hemifrån så jag behövde inte jobba på morgonen. Jag passade på att ta en kort sovmorgon och sen duscha. Jag tänker ta och tvätta lite innan jag ska hämta upp barnen vid 15:30.

Hahaha, och jag glömde nästan: vi har en stor kartong-dalek i lekrummet! Den heter Einstein x)

4 kommentarer:

  1. Jag tror inte det. Just spaghettislev kanske man kan leva utan men osthyvlar? Nä. :D

    SvaraRadera
  2. Har barnen fina uniformer btw? När jag traskar till skolan ser jag bara massa barn i uniformer, haha :)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte vågat testa att skära upp ost än O_o

    Haha, jo dom är väl fina. Dom har blå- och vitrandiga klänningar som får mig att tänka på Barnen i Bullerbyn x)

    SvaraRadera
  4. Tur att du fick sovmorgon, så skröplig som du lät igår kväll.

    SvaraRadera