torsdag 2 september 2010

Den där London.

Igår åkte mamma, pappa och jag iväg mot Skavsta strax efter tre. Vi kom dit och åt en tidig middag medan vi väntade på att jag skulle kunna checka in mitt bagage. Jag checkade in mitt bagage, gick igenom säkerhetskontrollen och kom ombord på planet som lyfte 18:50. Förutom att det inte alls gick så snabbt och planet lyfte en halvtimme för sent.

Det var molnigt hela flygresan, men jag satt åtminstone så att jag kunde se solnedgången. Bredvid mig satt en kille i min ålder som antingen läste eller sov eller vek pyttesmå papperstranor. Han var inte ett dugg intresserad av att prata, men jag såg till att sno åt mig en av tranorna som han lämnade kvar på sätet när vi gick av planet. Den är kanske 1x1 cm och grön. Supersöt!

Jag mötte värdfamiljen på Gatwick och den yngsta flickan hade målat en teckning till mig. Vi åkte hem till dem, åt en nattmacka och te och sen somnade jag som en stock runt tolvtiden (eller ett, hemma i Sverige).

Idag steg jag upp vid nio. Värdmamman har tagit ledigt från jobbet och visade mig runt lite. Vi åkte till deras läkare för att skriva in mig, men han var inte där. Sen åkte vi och handlade mat och under tiden pekade mamman ut var busshållplatsen och tågstationen var, men jag tror jag måste köpa en karta ändå. Jag skämtar inte när jag säger att alla hus och gator ser likadana ut här. Till middag lagade jag shephards pie med baked beans. Det är lika bra att starta så brittiskt som möjligt! Jag hade aldrig lagat det förut, men det verkar som om jag fick med beröm godkänt iaf! :)

Haha, och gissa vilken au pair som blev glad i hjärtat när hon kom ner för trappan och hörde två flickor som sjöng med i Voldemort Can't Stop the Rock! Det verkar som om skivan jag gav den yngsta flickan i födelsedagspresent är uppskattad.

4 kommentarer:

  1. :] "There is nerd’s everywhere" - du kommer nog att trivas! Nu vet Theo vad den där London ligger nånstans, kolla kartan igår. KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har det bra! ^_^ Jag håller med dig att alla hus och gator ser likadana ut, men husen är iallafall i fina färger :D

    SvaraRadera
  3. @Anna: Alla hus här är bruna :o

    SvaraRadera
  4. Han var väl flygrädd stackaren bredvid dig, och vek papperstranor i ren nervositet.

    SvaraRadera