fredag 29 oktober 2010

Ojojoj...

Hahaha, jag sa ju det! Mycket att göra! Vissa dagar känns det bara som om jag springer runt hela tiden. Vi tar det här lite snabbt då:

Förra veckan åkte jag till Plymouth på onsdagen. Min buss gick kl 8, men som tur var fick jag skjuts till tågstationen av min värdpappa (annars hade jag varit tvungen att gå hemifrån 6:30). 5,5 timmars resa, men det kändes inte så hemskt långt. I Plymouth slappade vi, såg på filmer och gick på stan. Jag köpte en massa begagnade saker billigt och hittade flera bra garnbutiker. Varför hittar jag inga sådana i London?

Det var inte många på bio i Plymouth.


Åkte hem på fredagen, svängde förbi Svenska Kyrkan och plockade upp pappas rumsnyckel, åkte hem, åt en snabb middag och begav mig tillbaka till stationen för att möta upp pappa, Anna och Theo. Under helgen åt vi frukost hos mina värdföräldrar, kollade in Greenwich, var på London Aquarium och gick gick gick.

Jobbade hela måndagen och tisdagen. Flickorna kom hem från mormor och morfar med en otrolig mängd tvätt som behövdes tas hand om så måndagen spenderades hemma med pyssel och kakbak. På tisdagen åkte vi till simhallen och den yngsta flickan konstaterade att "It was the best day ever! ... Or in a week. ... Or this week".

Annars har jag tagit det rätt lugnt den här veckan. Följt med den äldsta flickan på audition, jobbat på skivomslaget (finally!) och shoppat lite. Nu har jag huset för mig själv till på söndag eftersom värdfamiljen är och hälsar på några vänner. Imorgon kommer några andra au pairer över för filmkväll.

En sista grej: såg på QI samtidigt som jag åt middag idag. De fokuserade på äckliga fakta. Jag var faktiskt tvungen att byta kanal ett tag när de pratade om olika sorters parasiter (visste ni att det finns en sorts parasit som biter sig fast i tungan på fiskar och till slut ersätter den?), så när Mr Fry utropade att de skulle avsluta med dagens äckligaste fakta gjorde jag mig beredd med fjärrkontrollen igen. Han tog fram en burk surströmming. Win.

3 kommentarer:

  1. Fina bilder!! Vad var flickan på för audition?

    SvaraRadera
  2. Det var en öppen audition för roller i musikalen Annie. Hon gick inte vidare, men var mycket duktig! :)

    SvaraRadera
  3. Hallå där. Hur går det med bloggandet??

    SvaraRadera