söndag 10 oktober 2010

Barnvakt (uppdatering)

Kvällen gick ganska bra. Den yngsta flickan jag sitter barnvakt åt är några år yngre än de andra, så vi ritade lite tillsammans, lekte café och försökte borsta ut håret på en sminkdocka. Hon var så söt och hela tiden när vi höll på med sminkdockan, borstade och klippte loss saker som satt fast i rufset, sa hon "You're so much better than me at this. You should be a hairdresser!"

Så ja, det gick ganska bra, och jag hade precis lyckats övertala alla att det var en bra idé att borsta tänderna och ta på sig pyjamasen innan de fick se färdigt på filmen när de började busa på soffan och den yngsta flickan ("min" yngsta) slog i sin tand. Det var bara en mjölktand, men det blödde ganska mycket och jag kunde varken lugna ner henne eller få henne att låta mig komma nära den innan jag hade fått tag på värdpappan. Han bad värdmammans föräldrar att åka hem och det tog bara någon timme innan flickan sov gott på soffan. Måste säga att jag blev rätt skrämd själv, men allt löste sig som tur var.

Nu sitter jag och väntar på att alla ska komma hem. Har läst en hel del i Hunger Games och funderar på om det är dags att plocka fram stickningen. Imorgon verkar det som om det blir Camden med de andra au pairerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar