onsdag 13 oktober 2010

Trött Malin.

Det här blir en snabb uppdatering innan jag går och lägger mig. Har haft två långa arbetsdagar på raken och nu vill jag sova ut.

Igår:
Fikade med den tjeckiska au pairen (Jana), Sofia och Natalie, efter att vi hade lämnat barnen på skolan. Åt en jättegod choklad- och hasselnötsmuffin. Nörd stannade och frågade var jag hade köpt min Star Wars-tröja. I love nerds. Åkte hem och tvättade. Åkte buss 2 km och gick sen 2 km till Lewisham. Köpte WoW-speltid. Gick lång promenad och hämtade upp flickorna. Sommarvärme. Satt barnvakt på kvällen och hade inga problem att få flickorna att gå och lägga sig. Höll mig vaken tills värdföräldrarna kom hem vid tolv så att jag kunde fråga om morgondagen.

Idag:
Värdföräldrarna åkte tidigt på morgonen. Lämnade flickorna på skolan och träffade sedan Jana och tysk au pair (Anna). Fikade. Gick. Tog tåget in till stan med yngsta flickan. Mötte värdmamman. Följde med till sjukhuset. Väntade. Läkare kollade att en gammal skada läkt ordentligt. Tillbaka till skolan. Hem. Tvätta. Skolan. Hem. Laga mat. Diska. Tvätta. Ladda hem WoW-patch.

Orkar inte ge mer utförlig beskrivning än så för jag kan inte sluta tänka på hur skönt det ska bli att gå och lägga sig. Ska se om jag kan lista ut hur man sätter på larmet bara på nedervåningen. Har aldrig gjort det förut. Imorgon är jag ledig på morgonen och på dagen ska jag in till stan och träffa Alex. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar