måndag 11 oktober 2010

Dumma tåg.

Precis som jag gissade var det fullt med folk som kom och gick hela förmiddagen igår. Alla värdfamiljens vänner är jättetrevliga och jag kom iväg ganska sent in till stan eftersom jag hängde kvar för att äta sen brunch. Det var så varmt ute att jag kunde gå i t-shirt, men när jag kom till tågstationen var den stängd pga ombyggnationer. Fick ta bussen till nästa närmaste station och åka därifrån.

Mötte lite au pairer i Camden, men blev inte kvar där särskilt länge. Drog till Covent Garden och åt pizza och begav mig hemåt rätt tidigt, runt 18:30. Tog som vanligt tuben till Charing Cross (ja, jag var lite lat där, men behöver ju inte betala så...), men när jag kom dit fick jag höra att inga tåg som går åt mitt håll åkte därifrån eller Waterloo. Det var tydligen någon båt som hade krockat med bron, så jag fick gå tillbaka ner till tuben (som såklart var fullproppad vid det här laget), åka till Waterloo, byta där och åka till London Bridge. När jag kommer dit ser jag att 90 % av alla tåg är inställda, men lyckas hitta ett som ska gå till min station (eller ja, den jag åkte in till stan från - den andra var ju stängd). Tåget var över en halvtimme försenat så klockan hann bli 19:45 innan jag klev på och när jag kom fram var jag ju tvungen att vänta på bussen. Totalt tog det cirka två timmar att komma hem. Inget kul.

Idag har jag haft en tvättdag. Blev inget fika eftersom den ena au pairen var ledig på morgonen. Imorgon tror jag. Var jättevarmt idag också. Tog en kort promenad och svettades när jag gick i t-shirt. Otroligt. Den yngsta flickan var hos tandläkaren idag så de kunde kolla på hennes tand. Den är riktigt lös, men hade den inte lossnat om två veckor skulle hon tillbaka.

Nu på kvällen har jag jobbat på att ladda ner och installera World of Warcraft. Efter drygt 1,5 timme är den på 34 %. Ska lämna den på över natten och se hur långt den kommer. Nu: säng.

1 kommentar:

  1. Ska du ingång med wowandet igen?! Spela mot värdpappan eller? :)

    SvaraRadera