onsdag 6 oktober 2010

Paket och födelsedagar.

Herregud, regnet vräker verkligen ner nu. Glad att jag inte behöver gå ut.

Uppdrag "hämta paketet" i måndags var framgångsrikt. Råpluggade kartor på google maps innan jag åkte, men det var inte så svårt att hitta. Paketet var från mamma och i låg mina tofflor (det är så kallt på nedervåningen här), godis, te och en gammal bild på mig där jag ser smått full ut, men jag lovar att det bara är saft i glaset.


Tyvärr var "hitta Malins hårfärg" inte lika framgångsrikt, för Schwartskopf Brilliance finns inte i England! Gaahhhh!

Idag fyller min värdmamma år så vi firade henne med presenter på morgonen. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ge henne, men jag har övat på att måla med pastellkritorna jag fick i födelsedagspresent så jag målade en bild åt henne. Önskar att jag hade haft mer tid att öva så att jag kunde ha gjort ett porträtt eller något mer personligt än en random landskapsbild från google, men hon blev glad ändå. Jag hade köpt tre ramar, för flickorna ville också måla något, men lyckades ha sönder glaset till min. Hahahaha, lyckat Malin! Ska baka en kladdkaka till henne sen!

3 kommentarer:

  1. Då vet vi vad vi ska ta med om två veckor! Nåt mer?

    SvaraRadera
  2. Åh, fick också paket från mamma för några dagar sen :) Fick en grytvante och kexchoklad, haha :D

    SvaraRadera
  3. @Pappa: Jaa, Schwartskopf Brilliance 862 - Naturbrun är det!

    @Anna: Paket är bäst!

    SvaraRadera