söndag 7 november 2010

Remember, remember...

... the 5:th of November.

Hahaha, det här var ju ingen förbättring. Har jobbat ganska mycket den här veckan och när jag inte har jobbat finns det ju så mycket roligare saker att göra än att uppdatera bloggen.

Båda flickorna har varit sjuka den här veckan, fast på olika dagar, så jag har mest varit hemma. I fredags tog jag dock en snabb sväng upp till Hampstead för att hälsa på Alex. Det blev snabbmat till lunch och sedan några vändor i välgörenhetsbutiker, som det finns sjukt mycket av där. Skyndade hem sen för att förbereda en skattjakt jag hade utlovat till den yngsta flickan och hennes kompis. Den blev lyckad, även om några av ledtrådarna jag panikskrev på slutet blev lite lätta ("where you wash your clothes", hmm...).

I fredags var det både Bonfire Night (man firar att Guy Fawkes misslyckades med att spränga parlamentet, ganska likt valborgsmässoafton) och Diwali (hinduisk högtid, "festival of lights"). Igår följde jag med värdfamiljen och tittade på fyrverkerierna i Blackheath. Tydligen så brukar det locka runt 80 000 människor och jag tänkte att då måste det vara en ganska spektakulär show, med tanke på att folk har skjutit fyrverkerier sen i torsdagskväll.
Tror aldrig jag har sett en så påkostad fyrverkerishow. Den pågick i lite drygt 15 min och mot slutet var det så mycket rök i luften att en del av fyrverkerierna nästan försvann bakom den. Var glad att jag hade mina glasögon med tanke på hur mycket skräp den regnade ner från smällarna. Min värdmamma hade linser och det var inte så lyckat! Efter fyrverkerierna värmde vi oss med te och kakor hemma hos en vän till familjen.

Idag har jag inte gjort så mycket. Hade planerat att gå till National Portrait Gallery med Alex, men hon blev tvungen att jobba. Har istället slappat med Polly framför mitt nya favoritprogram Så Mycket Bättre. Mycket bra var det! Undra om de kommer släppa en cd med alla låtar när programmet är slut. Hmm...

3 kommentarer:

  1. Och gissa om din mamma skulle vilja ha den cd:n... ;)

    SvaraRadera
  2. Mmm, bra program =) de 18 bästa låtarna ur programmet kommer på skiva som släpps den 6 december. Finns att förhandsboka på http://cdon.se.

    SvaraRadera
  3. Hallå där, hur går det med bloggandet??

    SvaraRadera