måndag 4 oktober 2010

Seg helg.

Tänkte hitta på något med de andra au pairerna igår, men så blev det inte. Det är lite irriterande att bo här nere när typ alla andra bor i norra London. Tur då att jag kommer så bra överens med min värdfamilj.

Vaknade med hela huset fullt av folk. Familjen jag skrev om sist sov över lördag-söndag också, plus en till vän till värdfamiljen. Slappade och var social hela förmiddagen. Åt brunch och förvånade en av värdfamiljens vänner med att berätta att HP sauce finns i Sverige. Det var det mest fascinerande han hade hört på länge. Jag vet inte varför och det gjorde inte han heller. Visst ni förresten att "HP" står för "Houses of Parliament"? Tänk vad mycket nytt man lär sig.

Eftersom jag inte hade några planer för dagen följde jag med hem till värdmammans syster på eftermiddagen. Jag vet knappt vad jag ska börja med att berätta om huset. Det var från 1500-talet. Något större än hyreshuset mamma bor i (fem tvåplanslägenheter). Rum överallt, hemliga dörrar. Trädgården var... Jag har aldrig sett något liknande. Som min värdpappa sa: "Their duck pond is a duck lake" (sant). Jag vet knappt om det finns så stora trädgårdar i Sverige. Kungafamiljen kanske har en. Jag kan fortfarande inte släppa hur stort stället var. Oh yeah, och drottningens mor brukade tydligen sova i ett av rummen där när hon hälsade på de som bodde där tidigare. Amazed.
Åt spaghetti och köttärssås, TopGear-tårta, lyssnade på mer prat om husrenovering och lekte lite med flickornas kusiner.

Vi kom hem strax efter åtta. Vid niotiden kom värdmammans föräldrar och deras hund. När den kom innanför dörren hälsade den först på de som stod i hallen, sen rusade den raka vägen in i köket, förbi flickorna och värdpappan, för att hälsa på mig. Tydligen är jag omtyckt!

Idag är jag ledig och då väntar uppdrag "hämta ut paket som brevbäraren såklart kom med de femton minuter jag duschade i fredags" och uppdrag "hitta Malins hårfärg så hon inte behöver gå omkring och se tunnhårig ut". Önska mig lycka till!

9 kommentarer:

  1. Och nu ska vi snart få se en bild på hunden! ;)

    SvaraRadera
  2. Lr Harry Palmer (recept makare) om man ska vara riktigt petig ;) TopGear-tårta?

    SvaraRadera
  3. @Mamma: Men du får ingen bild på hunden!

    @Pappa: Jo, det är lite rörigt med namnet, men den officiella förklaringen är faktiskt "Houses of Parliament". Jag har läst på!
    TopGear-tårta = Tårta med the Stig som det står TopGear på :D

    SvaraRadera
  4. Fränt! Den vite lr den svarte?

    SvaraRadera
  5. Dt vet du väl, det har funnits minst en vit och en svart Stig, där;
    den svarte var Perry McCarthy
    & den vite sannlikt är Ben Collins

    SvaraRadera
  6. Äpplet ramlade inte så långt från trädet. ;)

    SvaraRadera
  7. @Pappa: Jag har väl ingen koll på the Stig! Han hade ju såklart hjälmen på sig ;)

    SvaraRadera
  8. Ähhh, jag ville ju bara kolla dina nörd kunskaper ;-) /Kram

    SvaraRadera