måndag 18 oktober 2010

Jag glömmer inte bort bloggen...

... jag har bara mycket för mig, okej? Känns som om jag har saker att göra hela tiden, både jobb och fritid. Ska se om jag inte kan lyckas göra en sammanfattning av de senaste dagarna nu.

Torsdag:
Sov som en stock hela natten och vaknade med lite ont i kroppen eftersom jag knappt hade rört mig i sömnen. Åkte in till stan och träffade Alex utanför Harrods, sen spenderade vi några timmar med att titta på julpynt. Spenderade ännu längre tid med att titta på leksaker och sen tittade vi på dyr mat. För att vi inte skulle bli för fina i kanten gick vi till McDonalds och åt lunch efteråt. Jag köpte choklad för cirka £5 på M&S och sen rörde vi oss hemåt för att hämta upp våra barn.

Fredag:
Enda dagen på hela veckan som jag spenderade i huset. Tvättade och tog det lugnt. På eftermiddagen hämtade jag upp flickorna, sen fick vi stå i en otroligt lång kö på posten eftersom jag skulle posta ett paket åt värdmamman (tänkte göra det innan jag hämtade dem, men hann inte pga den otroligt långa kön). Stannade på affären på vägen hem eftersom vi skulle göra pizza och jag tänkte låta flickorna bestämma vad de ville ha på. Blev kvar där i nästan en timme, men de verkade inte tycka det gjorde något. På kvällen gjorde jag en lång resa upp till norra London för att träffa lite folk och säga grattis till Emelie som fyllde år.

Lördag:
Fick äntligen ordning på min internetbank och köpte bussbiljetter för att åka och hälsa på Anna och Kerry i Plymouth. Vid halv fyra tog jag bussen till Blackheath där jag mötte Jana. Det blev pizza och pub för hela slanten och runt halv nio började jag röra mig hemåt.

Söndag:
Vad gjorde jag inte i söndags? Först tog jag mig till min favoritgarnaffär (som ändå inte slår garnaffärerna i Linköping) och köpte garn. Sen tog jag mig till Svenska Kyrkan för au pair träff. Vi hade en tävling där man skulle göra olika uppgifter för att få poäng. Vi bröt arm med en 73-årig man på en pub, sjöng nationalsången i Speaker's Corner, plaskade med fötterna i Serpentine, sjöng för en anställd på Primark, dansade små grodorna på Piccadilly Circus, kröp på golvet på M&S och det är inte ens hälften. Min favorit var nog när vi sjöng Mamma Mia tillsammans med en gatumusikant vid Covent Garden. Bilder och videoklipp lär finnas på facebook snart.
Mitt lag kom tyvärr tvåa (tycker nästan att vi borde fått bonuspoäng för vårt fina uppträdande i Covent Garden), men laget som vann hade en tjej som badade i Serpentine. Då förtjänar man kanske att vinna.

Den här veckan har flickorna half term och ska vara med mormor och morfar, så jag är ledig. Idag har jag gjort lite nytta ändå: tvättat, strukit och lagat en skoluniform. Funderar på om jag ska ta en sväng till Primark imorgon (vardag förmiddag är enda tiden det är värt att gå dit). Nu tror jag det blir att spela lite WoW.

3 kommentarer:

  1. Jag vill se bilder på era upptåg!!! :))

    SvaraRadera
  2. Jag har inga, men jag kommer med all säkerhet bli taggad i några! :P

    SvaraRadera
  3. När blir dt Plymouth?

    SvaraRadera