torsdag 7 oktober 2010

Yarrr!

Hahaha, gud vad det känns som om man hinner med mycket vissa dagar. Efter jag hade bloggat igår slappade jag först lite innan jag drog igång med kladdkaksbaket. När det var klart hann jag med att sitta vid datorn, äta lunch och stryka ett mindre berg av kläder innan jag begav mig av mot Sainsburys för att köpa grädde och bär. Jättehärligt väder ute! Hade inte jackan på mig och tyckte ändå det var lite väl varmt i solen. Ska visst bli 22-23 grader i helgen. Jag älskar höst i London. På eftermiddagen åkte jag och värdfamiljen till ett köpcentrum en bit härifrån. Såg Toy Story 3 igen och åt hamburgare. Bra dag!

Efter att jag hade lämnat flickorna på skolan idag hann jag med att tvätta och titta på två avsnitt av Avatar innan jag hoppade på bussen för att möta Alex i Greenwich. Tog som förra gången bussen till Blackheath och promenerade. Jag älskar att gå genom Greenwich Park. Det var inte riktigt lika varmt som igår, men nästan.

Jag mötte upp med Alex och vi vandrade omkring ett tag på marknaden där jag köpte asgod friterad kyckling och ris till lunch. Köpte en Smarties-milkshake till efterrätt och styrde stegen mot universitetet för att spana in inspelningen av Pirates IV. Jag har aldrig sett en inspelning av en storbudgetfilm förut och det var rätt underhållande att se dem filma samma scen om och om igen. Vi tror vi såg Johnny Depp, eller möjligtvis en stuntman, men det var långt mycket mer underhållande att kolla på när statisterna fånade sig mellan tagningarna. Sen styrde vi stegen uppför den plågsamt långa backen till Royal Observatory, där vi vandrade omkring tills jag var tvungen att gå och hämta upp flickorna.

Soldaterna äter lunch.

Eftermiddagen och kvällen har spenderats med läxtjat och matlagning (den yngsta flickan var jättesnäll och ville hjälpa till med potatismoset) och ett jättelångt skypesamtal med mamma. Nu ska jag försöka få lite sömn så att jag orkar upp till Harvest Festival imorgon.

1 kommentar:

  1. Å goa unge vad det var mysigt att prata med dig!!! Puss och kram!

    SvaraRadera