torsdag 26 augusti 2010

6!

Idag åkte jag en sväng in till stan för att fixa lite saker. Det duggade knappt i Linghem, men jag tänkte att jag kan ju ta med ett paraply ändå för säkerhets skull. Tur det, för inne i stan spöregnade det. Efter inte ens fem minuter var jag blöt om vaderna, trots paraplyet. Jag köpte iaf hårfärg och ett nystan med ljusbrunt pälsgarn. Jag köpte ett nystan med strumpgarn också att sticka handledsvärmare av. Jag har nu garn till fyra par handledsvärmare. Jag medger att jag har ett problem.

På resecentrum stoppade en kille mig och frågade, på engelska, om tåg till Norrköping. Han stod bredvid en tabell med olika tågtider som jag aldrig hade tittat på förut och som inte stämde med de nya tiderna för pendeltågen. Jag försökte föklara bäst jag kunde och tänkte att, så svårt som jag tycker det är att lära mig tunnelbanan i Stockholm, måste det vara omöjligt att som turist lära sig hur Östgötatrafiken funkar.

Nu ska jag vara en duktig blivande au pair och laga spaghetti och köttfärssås till hela familjen! Ikväll ska jag till frisören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar