tisdag 31 augusti 2010

1! (it's gonna be totally awesome)

Idag har jag nästan bara packat, men jag började dagen med frukost framför A Very Potter Sequel (uppföljaren till något som heter A Very Potter Musical). Egentligen så började jag dagen med frukost framför andra akten av AVPS. Första akten såg jag igår natt (de är så sjukt långa).
Jag har hört så många säga att AVPS inte är lika rolig som AVPM, men jag håller faktiskt inte med. Visst, AVPS har inte Voldemort/Quirrell och Umbridge fick kanske lite väl mycket tid på scenen, men jag tror jag skrattade högt många fler gånger ("I'M IN A RAGE!"). Dessutom var den inte lika all over the place.

Sen har jag packat. Och lyssnat på musik. Och packat. Och packat. Och ätit Snickers. Och packat. Och lagat mat. Och packat.


Jag blev faktiskt lite förvånad över hur lite plats allt tog, men jag har ju betalat för att checka in två väskor och då kan jag lika gärna göra det. Förutom kläder har jag packat med lite garn (strumpgarn för att ha något att göra direkt och pälsgarn eftersom det är så svårt att hitta i de färger man vill ha), virk- och sticknålar, mini hamapärlor, två franskalexikon (svenska och engelska eftersom jag planerar att köpa böcker på franska), tre filmer och två böcker.

Och ja, jag har packat en nalle. Han har varit med mig sen jag föddes och då kan jag ju inte lämna honom när jag flyttar hemifrån för första gången. Han har fått en ny rosett i blått och gult så att man ser vart han kommer ifrån.

Jag känner mig faktiskt inte särskilt nervös. Jag insåg precis att det bara är fyra månader tills jag kommer hem vid jul. Det verkar också som om det är många som funderar på att åka över en sväng till London och se hur jag har det nu under hösten, så även om jag skulle få hemlängtan är jag säker på att tiden kommer flyga förbi :)

4 kommentarer:

  1. jag kan komma till våren :D

    SvaraRadera
  2. Du kommer att få det hur skoj som helst! :) I morgon ska jag titta efter en bra helg i november. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har också med mig min nalle ^_^

    SvaraRadera
  4. @Sofie: Jaa, gör det! :D

    @Anna: Nallar 4-evah!

    SvaraRadera