söndag 15 augusti 2010

17!

Idag vaknade tidigare än jag hade velat och följde med pappa, Anna och Theo till Kolmården. Jag har inte varit på Kolmården sen jag var 14 och jag måste faktiskt erkänna att jag blev lite besviken. Inga älgar, inga giraffer, inga exotiska fåglar, delfinshowen var mer Markoolio än delfiner och den älskade T-rex rutschkanan som fanns där när jag var liten sågs inte till någonstans (det är mycket möjligt att den inte fanns där den gången då jag var 14 heller, men tro mig: den rutschkanan var episk).
Fast lite kul var det ändå. Jag åt god vegetarisk taco, klappade tapirer, såg alla djur förutom vargarna (japp, t o m lodjuren) och lekte i lekparken, för det är sånt man får göra när man har en 2-årig lillebror. På vägen hem sjöng jag den svenska versionen av Accio Hagrid ("Hagrid är rolig att krama, Hagrid är full av kärlek, men fastna inte i Hagrids skägg!") med Theo (fast han ändrade texten till "fastna inte i tråden", alternativt "fastna inte i grädden") och gjorde mitt bästa för att komma ihåg texterna till musikallåtarna från i våras (han ville att vi skulle sjunga något från "filmen med Malin". Jag lovar, han är vårt största fan).

Annars har jag ätit middag med mamma, Anton, Janne, Jonas, Johan och Björn (någon borde komma på ett bra ord som sammanfattar ens mammas sambo och hans söner) och skrivit mail till värdfamiljen. Jag börjar känna mig lite stressad nu, men tycker faktiskt att jag har anledning att vara det. SJUTTON!!!!!!!

Edit: Just det! Jag glömmer det hela tiden, men min mamma har informerat mig om att det är problem med att kommentera. Även fast jag tillåter det i inställningarna går det inte att kommentera som anonym. Välj istället "Name/URL" så ska det fungera.

2 kommentarer: