måndag 4 juli 2011

På besök i Coventry.

Gick upp okristligt tidigt i lördags för att hinna med tåget till Coventry. Med kaffe och lite stickning lyckades jag hålla mig vaken hela resan och möttes på stationen av Stephen.

Vi åkte till Warwick som är en liten stad i närheten (det finns typ fem-sex småstäder/byar som alla sitter ihop). Där åt vi lunch och tittade på kaniner i en park innan vi gick och tittade på slottet. Vi gick aldrig in i det, eftersom vi inte hade så mycket tid, men nästa gång! Sen vandrade vi omkring i staden bland alla Tudor-hus, åt tidig middag på en italiensk restaurang och jag hittade ett par högklackade simfötter i ett skyltfönster.

Framåt kvällen gick vi till Playbox, teatern där Stephen tränade skådespeleri i tio år, och tittade på när barnen och ungdomarna där framförde diverse sagor och fabler (vissa mer seriösa, vissa lite mindre...). Vi hade jättekul och det är sånt som får mig att önska att jag hade hållt på med teater som barn. Efteråt stannade vi kvar en stund och pratade med några av hans gamla lärare och tittade på undomar som tränade repakrobatik.

På söndagen gick vi upp i hyfsad tid. Stephens syster Emmas pojkvän James (sheesh vad knöligt det blev att skriva) sysslar med falkenering och hade frågat om vi ville testa att flyga hans fåglar. Ehm... JA!!! Så vi åkte till hans familjs hus där vi fick bekanta oss med tornugglan Snow och höken York (samt två hundar och två katter). Vi flög Snow inne på tomten ett tag, försökte få henne att leka med en tennisboll och misslyckades, innan vi tog med oss York på en promenad i skogen.
Det var jättemysigt att gå på skogsstigen, höra Yorks bjällror när han följde efter uppe i träden och då och då se honom dyka efter en mus eller kanin (fast han lyckades aldrig få tag i något och det var tur, för som James berättade brukar de oftast tappa intresset för att promenera när de har ätit). James visade lite trick som York kunde göra, som att dyka, fånga mat i luften och hur snabbt han kan ändra riktning när han flyger. Jag hade ett litet "åhhh varför pluggade jag inte på Himmelstalund"-moment. Helt klart något av det häftigare jag har gjort i år.

Efter morgonpromenaden åkte Stephen och jag till Coventry där vi promenerade, tittade på katedralen och åt glass. På eftermiddagen satte vi oss på ett café där vi mötte Stephens kompisar Amber och Martin. Drack kaffe, pratade om att flyga hökar, klippa får och Jedi mind tricks sen var det dags att gå hem till Stephen, äta middag och åka till tågstationen.

Smått rörig resa hem då jag först blev lurad av skyltarna, klev på fel tåg och fick byta i Rugby, sen somnade på tåget från Charing Cross och nästan missade att kliva av vid min station, men allt löste sig.

Nu skulle man ju kunna tro att jag har en massa häftiga bilder att visa från helgen, men nej. Jag glömde ta med mig kameran. Hur många gånger tror ni inte att jag förbannade det?

2 kommentarer:

  1. Åååååå... Jag vill oxå gå i skogen med en hök!

    Vilken härlig helg du verkar ha haft gumman. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Skyltar brukar lura mig med....
    Låter som det var en bra helg =) När ni kommer kan ni kolla på linköpings underbara kanadagäss och kajor!!

    SvaraRadera