fredag 18 mars 2011

Update!

En vecka sen jag postade senast, men det har varit en bra vecka!

Förra fredagen tog jag med barnen till lekparken efter skolan. Det slutade med att vi spenderade hela eftermiddagen där (tur att vi hade med oss matsäck!) och jag fick lirka väldigt mycket för att få dem gå därifrån trots att klockan var nästan sju. Fick höra en massa söta saker på vägen hem som "I'm so glad you decided to be an au pair" och "Don't leave, we love you lots and lots and lots!". Det är såna dagar som gör allt tjat och bråk värt det :)

Lördagen började med en youtube gathering. Vi tog det rätt lugnt och satt mest och snackade. Gick till de vanliga ställena som Subway, Cyber Candy och Apple Store (där jag provade Angry Birds på en iPad för första gången). Vädret var jättehärligt hela dagen. Typ ta-av-sig-jackan-njuta-i-solen härligt. Framåt kvällen mötte jag upp med Elvira och hennes kompis (och lite senare även Stephen) och vi gick och åt middag i Chinatown. Sen skulle jag, Elvira och kompisen på en wizard rock spelning så vi begav oss ut mot östra London.

Lyckades hitta till lokalen och trots att det var en rätt liten spelning hade vi grymt kul! HPA-tjejerna är så sjukt roliga och vi höll knappt på att kunna ta oss ifrån post show dance partyt. Hittade på en egen koreografi också till Siriusly Hazza P's låt In Too Deep. Hann precis med sista tåget hem!

Sen har veckan varit relativt händelselös fram tills igår då Alex och jag bestämde oss för att åka ut till Richmond och utforska. Vi siktade mot Richmond Park, men då vi inte hade någon karta som täckte området gick vi fel någonstans. Gick på en mysig väg längs med en kanal i ungefär en timme och hamnade tillslut vid Kew Gardens tube station. Letade upp ett supermysigt café där vi åt lunch och sen var vi tvugna att bege oss tillbaka hemåt.





Det är vår i London!

Idag har jag chillat med Stephen på dagen och imorgon blir det en chill dag på stan med Alex (fast vädret ska tydligen inte bli "chill", förhoppningsvis blir det årets första glass!).

1 kommentar:

  1. Det är nästan så jag skulle kunna köpa mig en iPad bara för Angry Birds. ;) Åsså blir jag skapligt sugen på att åka ner till dig och det där härliga vårvädret... :)

    SvaraRadera