söndag 27 mars 2011

Helgens eskapader.

Veckan fortsatte lika bra. Fick inte ordning på halsen i torsdags så det blev ingen utflykt till parken. Istället blev det massor med kurragömma här hemma!

I fredags spenderade jag hela dagen i Hyde Park tillsammans med Stephen och Alex. Vädret var helt underbart! Inga problem alls att sitta utan jacka och njuta. Åkte och hämtade barnen när skolan slutade och sen spenderade vi hela eftermiddagen i parken. Lekte kull och häst och jagvetintevad. Halv sju begav vi oss hemåt och vi sju åkte vi och värdmamman för att titta på när sistaårseleverna på skolan som den äldsta flickan ska börja på nästa år spelade Grease. Blev väldigt imponerad (speciellt av att alla pratade med amerikansk brytning) trots att de hoppade över några sånger. Vi kom hem strax efter nio och en timma senare hade jag däckat framför en film.

Under veckan lyckades jag hitta en annan svensk nerdfighter (Martina) som är i London och jobbar som au pair så igår begav jag mig till Putney för att träffa henne och hennes kompisar. Vi tittade på när Oxford och Cambridge tävlade i rodd (Oxford vann).


Tyvärr var vädret inte lika fint, och jag var inte särskilt beredd på det, så efteråt värmde vi oss på Starbucks. Jag och Martinas kompis Hannelore blev kvar där tills de stängde. Man vet att man kommer bli bra kompis med någon när konversationen går "There's this music genre... that's sort of... about... Harry Potter..." "Oh, wrock!"

Idag träffades vi igen, samt deras kompis Claire, och gick på Sunday Up Market vid Brick Lane. Jag hade ju då lovat att inte köpa annat än ätbara saker, men jag fuskade lite. Jag och Martina köpte matchande ringar som går att ÖPPNA och ha BILDER I! Hur coolt är inte det?


Det pågick också någon sorts modern-street-performance-art-grej bredvid, men Martina var inte så road.


Det var i alla fall en tjej i kostym och en kille i klänning som... dansade? Det hela var mycket speciellt minst sagt.

Annars blev det mycket prat, mycket fina saker och cupcakes från cupcakestället!


Är ledig imorgon, men vet inte riktigt vad som händer än. Hoppas på ännu en solig och varm vecka!

2 kommentarer:

  1. ... och jag gissar att Martina är överlycklig över att du la ut den bilden! ;)

    SvaraRadera
  2. Äsch! Hon gjorde den minen först och sen sa jag åt henne att göra den igen för jag insåg hur bra bild det skulle bli.

    SvaraRadera