söndag 20 mars 2011

Money money money.

Det här har varit en dyr, men trevlig helg! Igår åkte jag in till stan och träffade Alex. Vädret var, som förutspått, mycket fint så jag hade grävt fram både vårjacka och vårskor. Emellanåt var det t o m så varmt att jag fick ta av mig jackan och låta underarmarna få lite sol på sig. Efter en B&J's glass på Leicester Square åkte den dock på igen.

Jag hade bara planerat att köpa de sista tre volymerna av Scott Pilgrim (läste ut tredje idag och herrejävlar vad bra den var!), men kom hem med Way To Normal av Ben Folds, Let Me Introduce My Friends av I'm From Barcelona (cd-skivor), Soylent Green, The Girl Who Leapt Through Time (filmer), Scott Pilgrim-böckerna och en Woody-docka. Nu får jag inte shoppa på två veckor, vilket är jätteirriterande då jag har hittat en Dr. Horrible-bok som jag måste ha!

Avslutade dagen med pasta och vin på en liten mysig italiensk restaurang.

Udda gatumusikanter.

Jag, Alex och vår nya kompis.


Idag hade jag inte planerat något eftersom jag trodde att alla var upptagna på annat håll, men sen upptäckte jag att Emelie inte heller hade några planer för dagen. Det slutade med att vi tillbringade några timmar på HMV och sen gick och åt pizza. Har spenderat hela veckans lön plus lite till på två dagar, men så får man göra ibland! Det är ju skämsigt vad pengar man spenderar här. Har kommit fram till att jag äter middag ute minst en gång i veckan och lunch minst två, oftast fler, gånger. Det är väl tur att jag nästan aldrig går ut och dricker, så jag sparar en hel del pengar där.

Imorgon är det tillbaka till arbetet igen. Tur att tiden verkar gå så snabbt nu när det är vår!

2 kommentarer:

  1. Skämsigt? Passa på att ha skoj och spendera pengar när du har möjlighet!! :)

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha det bra i London, pengar är till för att spenderas. Maria tipsade om din trevliga blogg! Ha det kanon
    //Anki

    SvaraRadera