torsdag 24 mars 2011

Sol!

Nu är det vår på riktigt och vinterjackan har hängts in i garderoben (knappt så att man kan ha vårjackan ibland)! Det här har varit en riktigt bra vecka: bakade kladdkaka tillsammans med äldsta flickan på måndagskvällen (eller hon bakade och jag översatte receptet samtidigt som jag diskade), på tisdagen fikade jag tillsammans med Emma och spelade volleyboll på skolgården med den yngsta flickan medan den äldre hade kör.

Igår frågade barnen om vi inte kunde gå till parken efter skolan, så vi fyllde vattenflaskorna och plockade med oss lite frukt och leksaker och gick dit. Vi kastade frisbee och lekte i lekparken och höll nästan på att bli osams när vi skulle att gå hem. "Bara en gång till... Bara fem minuter...." De vet verkligen hur man förhandlar: "I'll eat everything you cook! I'll even eat the zucchini!" ;)

På fredag ska vi dit igen med matsäck. Kanske idag också, om jag kan få ordning på min röst. Har åkt på en dunderförkylning och kunde bara viska när jag väckte barnen imorse. Får bli mycket te och halstabletter idag!

1 kommentar:

  1. Ta väl hand om halsen gumman! Själv har jag blivit supertäppt i näsan. Skulle kunna vara vårallergi.... ;)

    SvaraRadera