måndag 24 januari 2011

Var beredd på en stor sensation.

Fick aldrig tag på någon i förrgår och kom aldrig ut ur huset, så efter att ha spenderat lördagen med att vara på dåligt humör hoppades jag på en bättre söndag. (Ja ja, jag snyggade iaf till bloggen. Alltid något.)

Oh ja, min söndag var mycket bättre. Åkte in till stan strax innan ett. Jag mötte upp med Alex och vi köpte lunch lite snabbt innan vi begav oss mot Lyceum Theatre. Amanda fyllde nämligen år igår och för att fira skulle vi gå och se Lejonkungen. Jag hade redan sett den en gång, så först skulle jag inte gå, men en av tjejerna blev tvungen att jobba så jag erbjöd mig att köpa hennes biljett. Helt klart värt det. Lejonkungen på scen är något av det häftigaste jag har sett (speciellt öppningsnumret). Jag tänker inte länka några youtubeklipp för om man ska se den vill man nog bli överraskad, men det går att hitta om man söker. Grät såklart genom nästan hela första akten, men jag var inte den enda. Efter musikalen letade vi upp ett mysigt café vid Covent Garden där vi satt och pratade länge. Begav mig hemåt vid halv åtta tiden.

När jag kom hem skypade jag med mamma och drack te, sen satt jag vid datorn och chattade till halv tolv. Bestämde träff med Emma i Greenwich idag, sen var det läggdags. Såg att Pulp Fiction var på tv när jag bar ner temuggen, men bestämde att... nej. Hade svårt nog att ta mig upp imorse ändå.

Imorgon har jag sovmorgon! Andra planer den här veckan involverar Greenwich med en massa folk på onsdag och fika på fredag.

2 kommentarer:

  1. Wow!!! Börjar du bli en förståndig flicka nu???? :o

    SvaraRadera
  2. iiih, älskar lejonkungen musikalen och jag håller med, öppningsnumret <3

    SvaraRadera