torsdag 27 januari 2011

Move your feet and feel united.

Jaha, då var arbetsveckan snart över. Galet hur snabbt vissa veckor går.

I måndags träffade jag Emma i Greenwich. Vi åt lunch och vandrade omkring lite, gick upp till observatoriet. Typ.

Tisdagen startades med en rejäl sovmorgon. När jag hade gjort mig iordning hann jag bara stryka innan jag skulle hämta upp barnen. Den äldsta flickan tog hem en kompis efter skolan. Kompisen råkar vara vegetarian så det blev lite snabbt improviserad mat. Inte alltid så lätt när man är oförberedd. Lyckades i alla fall slänga ihop en god grönsakswok med ris och sweet chili-sås till. Jag och flickans kompis glufsade i oss medan flickorna gjorde grimaser. Ja ja, alla kan inte bli nöjda.

Igår åkte jag till Greenwich igen och träffade Amanda och Alex. Vi åt mycket god lunch på Wetherspoons och annars gjorde vi ungefär samma saker som i måndags. Kikade in på marknaden, men det var nästan inget där. Mycket mysko! Gick och hämtade den yngsta flickan (den äldre har scouter på onsdagseftermiddagar), sen spenderade vi större delen av eftermiddagen med att spela Wii. Har faktiskt aldrig provat det förut, men hade skitkul. Dans, bowling och tennis hann vi med och jag har faktiskt lite träningsvärk idag. Känner att jag nog borde spela oftare.

Idag har jag haft en slappdag då jag har passat på att pyssla om mig själv med hårfärgning, ansiktsmask och dylikt. Underbart skönt och jag har än så länge lyckats undvika att spilla hårfärg i värdfamiljens badrum. Var på mycket bra humör när jag åkte för att hämta upp barnen, som tyvärr bestämde sig för att bråka om godis idag. Rättvist hit och rättvist dit, tyst blev det i alla fall när jag hotade med att aldrig ge dem godis över huvud taget. Annars var eftermiddagen rätt problemfri.

Imorgon blir det en snabb tur till affären och sen stan. OCH: jag har hittat en ny svensk affär/café mitt i centrum! Gjorde en liten dans då! Dit ska jag förhoppningsvis på lördag och äta semlor. Yum!

1 kommentar:

  1. När jag kommer till dig nästa gång, vill jag äta på Wetherspoons igen!!

    SvaraRadera