lördag 22 januari 2011

Min vecka.

I tisdags gick Alex, Moa, Amanda, Emma och jag till British Museum. Första gången jag var där faktiskt. Vi tittade lite på Grekland och Rom, men mest Egypten. Älskar när man hittar saker som man kommer ihåg från läroböcker.


En sån ska jag ha. Fylld med snokar och där ska Alex bo, eller hur var det nu?

Theseus och minotauren.


Min spegelbild i Rosettestenen.





Vi svängde förbi Sydamerika lite snabbt också.


Annars har veckan varit rätt lugn. Var hemma med den äldsta flickan i torsdags eftersom hon inte mådde bra (fast så dåligt mådde hon inte heller) och på eftermiddagen följde en kompis till den yngsta flickan med hem. Vädret har varit jättefint. Tog en promenad till Sainsburys igår (för att fylla på mitt förråd av godis och kakor... och shampoo) och kände mig rätt skadeglad när jag tänkte på att det inte kommer vara såhär härligt väder i Sverige förrän mars tidigast.

Den här helgen kommer massor av min värdmammas vänner på besök. Var nere och träffade några av dem förut, men de verkade inte ett dugg intresserade av att prata med mig så jag gick upp igen (tacka vettja deras andra vänner). Har pratat lite med Alex på telefon och skickat iväg ett sms till Emma. Oavsett om hon svarar eller inte drar jag nog iväg till Greenwich ett tag. Måste komma ut ur huset lite.

2 kommentarer:

  1. Nä men titta här då, vad du har piffat! :) Fina bilder oxå! :)) Och jag längtar till mars och härligt väder...

    SvaraRadera
  2. Fina bilder =) Theo & jag ville skypa med dig imorse, men du sov nog. /Kram

    SvaraRadera