söndag 16 januari 2011

Träffar.

Så jag vågade mig iväg på nerdfighter gatheringen igår, men det var på håret. Ställde väckaren på 9:00 med tanken att då kunde jag ligga i sängen, se ett avsnitt av Avatar och äta onyttiga flingor direkt ur paketet innan det var dags att stiga upp (vi skulle ses 12:00). Klockan 10:20 vaknar jag av att Alex sms:ar mig, funderar på om det är värt att ge det ett försök, bestämmer att det är det och lyckas hinna med 11:40-tåget.
Jag var lite sen till träffen (som ägde rum nedanför London Eye), men jag vandrade ett varv runt gräsplanen innan jag såg en grupp som jag misstänkte var nerdfighters. Flashade nerdfightertecknet och blev attackerad av en gruppkram. Efter det spenderades dagen med att hänga i en spelhall, leka i lekpark och se vem som kunde snurra runt längst innan man ramlade. Inget ovanligt. Och prat. Mycket prat. Dagen avslutades med varm choklad och som jag visste så ångrade jag inte alls att jag gick.

Idag tog jag mig till svenska kyrkan för en au pair-träff. Vi lekte lekar och jag kände att jag gjorde redigt bra ifrån mig på "gissa tv-theme tune". Synd bara att det följdes upp av musikfrågor. Efteråt gick jag och den nya au pairen, Emma, och åt. Lyckades hitta en trevlig, billig restaurang med mycket god pizza. Den får jag besöka igen. Sen drog vi oss hemåt.

Mycket bra helg för att sammanfatta det hela. Är ledig imorgon och har inget planerat, men nu ska jag försöka få lite sömn ändå. Mmmm, sova...

2 kommentarer:

  1. Hade de pizza med bearnaisesås?

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det. Kom inte längre än till pizza med svamp och vitlök. Tror nog inte att pizza med bearnaisesås finns utanför Sverige :P

    SvaraRadera