lördag 8 januari 2011

Gott nytt år!

Då var man tillbaka i London igen. Var riktigt skönt att vara hemma i Sverige. Blev en del träffa kompisar och leka med Theo, men mest slappa i soffan framför tv och dator. Passade på att shoppa lite också: Gina Tricot, Cubus och garn. Annars kändes det sjukt opepp att gå på stan i Sverige. Allt var så dyrt! Det enda som är billigare är garn (vilket jag spenderade nästan 500 kr på). Nåväl, snart höjer de ju momsen här så då jämnar det kanske ut sig lite.

Var inte jättesugen på att åka tillbaka till London, men vilket välkomnande man fick med gratis kaffe, snälla människor som hjälpte till med väskan och två flickor som inte ville sluta kramas. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: så tråkigt som jag tycker det är att åka ifrån Sverige skulle jag ju tycka att det var ännu tråkigare om jag åkte dit för att inte komma tillbaka till London igen.

Rivstartade arbetsveckan med 12 timmars extraarbete som jag gjorde åt min värdpappas företag. Tittade på filmer från Starbucks och skrev ner vad kunderna gjorde. Play, pause, fast forward, pause, fast forward, play... Efter ett tag kändes det som om jag spelande en konstig version av the Sims. Förmodligen det tråkigaste arbete jag någonsin har utfört, men bra betalt. Har hitills tjänat ihop £144. Tur att barnen har varit snälla och glada den här veckan iaf (förutom torsdag morgon, men den tänker vi inte på).

Idag åkte jag in till city för att träffa Alex. Började med frukost-lunch-vaddetnuvar på Prêt, sen vandrade vi mot Oxford Street. HMV och Dinsey Store, sen mellanmål på McD, minimarknad och Waterstones (mmm, Waterstones...), sen fikade vi med Moa och Amanda och avslutade dagen med rullbandssushi! Nu planerar vi musikal, museum och bio med pianist. Jag är en lycklig Londonbo!

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att dt vände direkt =) Vi har kastat ut julen idag & ätit godis.

    SvaraRadera
  2. När du är en lycklig Londonbo är jag en lycklig Linghemsmamma. :) Puss på dig skruttunge!!!

    SvaraRadera