fredag 14 januari 2011

Och sen då...

Hade en dålig dag igår då jag inte hade någon energi överhuvudtaget, ont i kroppen, trött och bleh. Bägaren rann över då den yngsta flickan sade att jag inte hjälpte till (de skulle städa hamsterburen - jag hade nyss lagat middag, diskat ett berg av disk, diskat hamstersaker och stod med en sopkvast i handen) och jag fick sätta mig ner och ta ett allvarligt snack med henne om att ta saker (och människor) för givet. (Men gud, vad hon skämdes sen. Lite lyssnar de allt på mig.) Som tur var har den här dagen varit mycket bättre, spöregn och trasiga paraplyn till trots.
I alla fall, när jag hade pratat med flickan igår och fått ordning på hamsterburen och båda barnen låg i sina sängar frågade min värdpappa hur jag mådde och så, och vi började prata lite om mina planer och han sa i princip att jag får stanna här så länge jag vill, vilket har fått mig att skriva den här listan:

London:
+ Har ett jobb
+ Har ett jobb som inte tar upp så mycket tid och som jag tycker är kul
+ Kommer aldrig att bo i London med den här standarden igen (gratis mat, gratis boende, gratis resor, plus £80 att spendera på vad jag vill)
+ Det är ju London, hallå!
+ Min engelska blir bara bättre och bättre
+ Sverige ska ingenstans
- Har inget "hemma" (alla au pairer vet vad jag menar)
- Långt till Sverige och alla som bor där
- Au pair är ett rätt ensamt jobb, man träffar inte så mycket folk en vanlig dag

Linköping:
+ Hemma
+ Nära till familj och de flesta kompisarna (STORT PLUS)
+ Behöver bara se efter mig själv (ibland känns det som om jag spenderar mer tid med att se till att barnen har det bra än att pyssla om mig själv. Det kan jag göra när jag själv blir förälder, liksom)
- Mest troligt arbetslös
- Vill inte plugga förrän jag vet något jag vill plugga till
- Kommer förmodligen inte flytta tillbaka till London

Så går mina tankar nu (och har väl gjort ett tag). Jag vet ju att jag ska stanna till i juli, men sen då?

In other news: Jag har råd att åka till Florida nu. Holyshitcrap jag har faktiskt råd.
Också: Ska eventuellt på min första nerdfighter gathering imorgon. Om jag vågar. Uppdateringar kommer.

2 kommentarer:

  1. Underbaraste goaste unge. En stooooor kram till dig, toppat med ryggkli.

    SvaraRadera
  2. Listor har hjälpt mig genom mina vägskäl. När man skriver ner saker som känns otydliga kan det helt plötsligt se ganska tydliga ut =)

    Jag kollade efter klänningarna på Indiska, den svarta m vita prickar fanns bara kvar i M och större, den röda hade inte kommit in i Lkpg.

    SvaraRadera