måndag 31 januari 2011

May the norse be with you.

Mmmm, helg... Jag och Alex hade gjord upp en massa planer för i lördags, men nästan allt föll igenom ("föll igenom" = svenska eller svengelska? Jag orkar verkligen inte ta reda på det). Trots det hade vi en mycket trevlig dag. Vi träffades på London Bridge Station och tog oss sedan till St Paul's. Köpte en varsin pizzabulle på vägen och jag lyckades äntligen göra mig av med alla mina småmynt (tack gode gud för self check-out). När vi kom till katedralen visade det sig att det kostade £14 bara för att gå in och det tyckte vi inte riktigt att det var värt.



Det bar då vidare till biografen Everyman på Baker Street, där vi hade tänkt köpa biljetter för att se The King's Speech senare samma kväll. Det fanns bara en biljett kvar så vi fick skjuta upp bion till söndagen. Då gick vi ner till Oxford Street där vi träffade Amanda och Moa lite snabbt på HMV och sen bestämde vi att det var dags att gå och leta semlor.


Det var inte så svårt att hitta till cafét (som heter Scandinavian Kitchen), men när vi kom dit hade de slut på semlor! Vilken besvikelse! Får satsa på att gå dit någon gång mitt i veckan istället.

Eftersom vi inte fick något fika tyckte vi att vi lika gärna kunde äta en tidig middag (klockan var nu runt fem). Vi hade trevligt, trots dålig service, och efter det blev det H&M och Waterstones (för att vi gillar att pröva nya affärer). Jag köpte en skjorta och en scarf och nästan en klänning (!).

När klockan började närma sig halv nio rörde vi oss bort från Piccadilly för att hitta en lugn pub där vi kunde sitta och snacka. Hittade en söder om Trafalgar Square där vi satt och drack vin och pratade till klockan elva då det var dags att åka hem. Ett otroligt bra avslut på dagen.





Igår blev det då bio. Filmen var bra. Den var ju inte mind-blowingly amazing, men jag skulle rekommendera den. Den var roligare än vad jag trodde och Colin Firth var mycket bra. Lite McDonaldsmat på det och sen Qi på BBC iPlayer när jag kom hem så var min söndag rätt trevlig den också!

1 kommentar: