söndag 8 maj 2011

Nördbakis.

Yngsta flickan: "You got up at half one!"
Värdmamma: "Well, she was out partying last night..."
Jag: "I didn't party very hard though. We watched Doctor Who."

Jag är trött. Trots att jag hade varit ute och firat en kompis till Stephen på fredagen släpade jag mig upp ur sängen för att åka in till stan halv tio på lördagen. Hade nämligen stämt träff med Katie och Stephen för att gå till Forbidden Planet för Free Comic Book Day.

FCBD infaller första lördagen i maj och är precis vad det låter som: du går till en serietidningsaffär och får serietidningar gratis. Jag hörde talas om detta fenomen för första gången förra året, men i år är första gången jag befinner mig i en stad med affärer som deltar. Var inte säker på hur mycket folk som skulle vara där, vilket var anledningen till att vi träffades så tidigt. Det var hyfsat mycket folk där, men inte så att man behövde trängas och det fanns serier så det räckte till alla.


Dagens loot (fick betala för Walking Dead dock)

Efter att vi var klara där gick vi till vårt favoritcafé, som har fått smeknamnet "tiny chairs, big cake place", där vi satt på små stolar och delade på stora bitar kaka. Sedan gick vi till en park där vi satt i några timmar, gjorde blomkranser och åt svenskt godis som jag hade med mig. Alex kom och gjorde oss sällskap ett tag, jag sjöng "var är tummen" med Stephen och Katie, sen bestämde vi att vi skulle åka hem till Katie för att titta på Doctor Who.



Efter ett avsnitt av Community, ett förvånansvärt dåligt skrivet avsnitt av Doctor Who, lite awesome mat och en hel del sjungande av diverse musikallåtar begav sig jag och Stephen hemåt. Jag kom hem strax innan ett, somnade direkt och idag känner jag mig otroligt seg. Ska se om jag lyckas ta mig i kragen och göra något, annars skulle jag inte ha något emot en liten tupplur.

1 kommentar: