torsdag 26 maj 2011

I'm in my room with my headphones on, deep in the dream chamber...

Ååh, vad det var bra igår!! Bara energin från spelningen har hållit mig på bra humör hela dagen trots storm och åska. The Mountain Goats är så roliga live och stämningen i lokalen var så mysig och det var nerdfighters där med nerdfightertröjor. Fick höra nästan alla mina favoritlåtar: Broom People, This Year, Southwood Plantation Road, Woke Up New och såklart No Children (nu kan jag dö lycklig... efter LeakyCon). Lite låtar som jag inte hade hört förut som inte finns på skiva... och lite jag inte hade hört förut som finns på skiva (13 album = lite låtar att ta sig igenom innan man har hört alla).





Hann med tåget hem utan problem och tänkte på hur många av The Mountain Goats låtar är som YA litteratur i diktform.

i played video games in a drunken haze
i was seventeen years young
hurt my knuckles punching the machines
the taste of scotch rich on my tongue

and then Cathy showed up and we hung out
trading swigs from a bottle all bitter and clean
locking eyes
holding hands
twin high maintenance machines

2 kommentarer:

  1. Stannar energin hos dig? Jag såg att du hade ringt på skype. :( Attans att jag inte hörde det. Men vi hörs lite senare kanske... Eller i morrn... Kraaam!!!

    SvaraRadera
  2. Snygg design =) Me like prickar!

    SvaraRadera