måndag 2 maj 2011

Feels good to be back!

"Imorgon", "om en vecka"... whatever.

Första veckan i London har passerat. Måndagen tillägnades två saker jag saknade under min vistelse i Sverige: Stephen och Mocha Frappuccino, tisdag-onsdag-torsdag var jobb och sen långhelg!

Var bjuden på middag hemma hos Katie på fredagen där jag, Helen, Carrolynne, Katie och Katies mamma avnjöt en mindre festmåltid och snackade tjejsnack till mitt i natten. Ååååh, maten... Det vattnas i munnen bara jag tänker på wokade böngroddar med vitlök och ingefära. Eller kycklingwraps med plommonsås och friterad schalottenlök. YUM!

I lördags träffade jag Martina för liten shoppingtur. Det blev Walking Dead Volume 3 och 4 från Forbidden Planet samt kjol och jeansshorts från H&M. Vi skulle precis gå och köpa något att äta då vi kollade på klockan och upptäckte att hon var fem - en timma innan Doctor Who börjar. Istället begav vi oss då hem till henne där vi avnjöt varsin pizza framför BBC iplayer (för att den dumma tv:n inte funkade). Efter att ha nördat loss ordentligt med diskussioner och youtubeklipp begav jag mig sedan hemåt.

Både igår och idag har varit slappdagar, men jag har åtminstone lyckats tvätta lite idag så att jag slipper det imorgon och kan träffa Alex istället!

1 kommentar:

  1. Den där maten..... Det låter helt fantastiskt gott!!!

    SvaraRadera