torsdag 25 november 2010

KALLT

Sitter här med min andra kopp te och undrar varför inte engelsmän har fattat att det blir kallt om vintern. Borde egentligen fixa med lite tvätt, men det blir så himla kallt om händerna när man ska hänga upp den. Hänga tvätt med tumvantar kanske?

Hade en mycket mysig dag igår, säkerligen för att jag spenderade förmiddagen med att klaga för Alex på hur mycket jag måste tjata på barnen hela tiden. Var bara yngsta flickan och jag hemma på eftermiddagen. Jag hjälpte henne med matteläxan, hon hjälpte mig med tvätten, sen satt hon snällt och målade om en gammal plastflaska till en gris medan jag lagade lasagne. På kvällen satt vi och myste i soffan med varsin bok.
Inte att förglömma att jag och Alex fick en gratis pizza på Pizza Hut när vi åt lunch. Tacka vettja förvirrade kockar som skickar ut fel beställning (två gånger!).

Det var min värdpappas födelsedag igår också, men ingen hade sagt något så jag visste inte om det förrän tisdag kväll! Ett lite lätt modifierat kort fick han iaf, där det stod "hostDaddy, you are the bestest hostdaddy in the world!"

Vad mer har hänt sen jag bloggade senast?
- Mamma, Anton och Janne har varit på besök. Vi såg Stomp, var på armémuséet och jag somnade på bio.
- Jag har inte blivit magsjuk.
- Anna har varit på besök, vi har gått på svensk julmarknad och blivit besvikna över utbudet (men jag fick tag på grännas polkagrisar - alltid något!).
- Jag har köpt varma kläder, bl a en ny mössa.


Ikväll blir det Deathly Hallows tillsammans med Alex och hennes kompis. Finns få saker jag tycker bättre om än att gå på bio i Storbritannien! Pepp!

5 kommentarer:

  1. På din beskrivning av gårdagen så låter dt som det är ett besvärlig barn du tar hand om ;-)
    Snygg mössa förresten!

    SvaraRadera
  2. Är det för att du sover så gott på bio i Storbritannien du gillar det så mycket? ;)

    SvaraRadera
  3. Jag bor också i London och jobbar med barn, och har gjort i mer än ett år nu. Var bor du och hur länge har du varit här?

    SvaraRadera
  4. Jag har bott i Lee (sydöstra, nära Blackheath) sen september. Var bor du? :)

    SvaraRadera