tisdag 30 november 2010

Jag ser det snöar.

Vaknade upp till snö idag. En mycket välkommen syn! Såhär såg det ut utanför mitt fönster:

Jag hade blivit förvarnad om hur London reagerar vid minsta lilla snöfall, men vi hade inga problem med att ta oss till skolan på morgonen. Dagen spenderades med att ta hand om tvätt och sticka sockar. Lyxade dessutom till det med att röra ihop lite chokladbollssmet som åts direkt ur skålen (så skönt att få vara lite egoistisk för en gångs skull). När jag skulle bege mig tillbaka till skolan hade jag dock inte lika mycket flyt med bussarna. Kort sagt: det gick inga bussar alls. Fick snällt traska hela vägen medan snön vräkte ner.

Jag och den yngsta flickan byggde snögubbar i en halvtimme medan vi väntade på att den äldsta flickan skulle sluta. Vi var båda rätt kalla och blöta och när vi först var tvugna att vänta 15 min vid busshållplatsen för att sedan få reda på att vår buss slutat gå bröt den yngsta flickan ihop helt. Lyckades inte få henne att röra sig ur fläcken på 10 min (hatar när hon gör så. Be snällt, vara positiv, förklara, ignorera, bli arg... inget funkar), men det slutade med att vi lyckades ta en taxi hem där vi värmde oss med varm choklad.

Äldsta flickan satt och kollade på Disney Channel innan hon gick och lade sig. När hon gick upp lämnade hon tv:n på så jag satt och lyssnade lite halvt på Suite Life on Deck då jag upptäckte att avsnittet utspelade sig i Sverige! Alla hade självklart jättelöjlig brytning, men alla skyltar i bakgrunden var på nästan-korrekt-svenska. Skyltar som "souvenirer" och "be våra skickliga yrkesmän". Den enda som avvek var en skylt på en kaffeautomat där det stod "avföring". Hahahaha, wth?

3 kommentarer:

  1. Ahahah. Avföring <3
    Jag såg två snöflingor igår! Och jag tror det är den enda snön vi får härnere. Annars är det mest brutalt kallt och blåsigt :(

    SvaraRadera
  2. Åhh... Nu blev jag grymt sugen på varm choklad à la Malin!!!

    SvaraRadera
  3. Edit: Snöade visst inatt. Nu förväntar jag mig kaos!

    SvaraRadera