måndag 29 november 2010

Lata dagar.

Har gjort absolut inget vettigt i helgen och det känns SÅ BRA. Jag, min värdpappa och hans kompis spenderade hela söndagen med att spela WoW vid matbordet, medan barnen sprang omkring och lekte. Enchiladas, fajitas och annat mexikanskt till middag och sen hade barnen förberett en liten föreställning med olika julsånger. Det var bra, men vi hängde inte med på allt som hände på scenen. Speciellt inte när de utförde någon slags teater samtidigt som de sjöng. "It was very Tate Modern" som värdfamiljens vän sa. Hysteriskt roligt tyckte jag.

Nu har värdfamiljens vänner åkt hem, men istället är mormorn och morfarn här så jag har varit ledig idag. Vaknade halv elva och kände mig som en ny människa. Bara min hals som krånglar, men känner inte att jag kan klaga då den yngsta flickan har åkt på en dunderförkylning och var tvungen att stanna hemma från skolan idag.
Har strykt och åkt in till stan en snabb sväng för att köpa garn. Jag tycker det är så svårt att komma på vad jag ska ge mina värdföräldrar i present så stickade sockar låter som en bra idé. Nu måste jag bara sticka som en idiot om jag ska hinna få dem färdiga.

En sista sak bara:
Värdfamiljens vänner hade med sig ett spel/pussel. Traffic Jam heter det och det går ut på att man ska flytta runt på olika bilar så att den röda bilen kan köra ut.

Sjukt svårt och sjukt beroendeframkallade. Var bara de vuxna som lekte med det, heh. Googlade och hittade internetversionen. Om ni klarar bana 31 kan ni väl skicka en bild på hur det ska se ut. Har fastnat helt på den.

6 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du har piggat på dig! :))

    SvaraRadera
  2. det spelet har vi här också :D

    SvaraRadera
  3. Jag skickar en bild på 31 på din mail =) Det var ett riktigt kul spel.

    SvaraRadera
  4. @Sofie: Visst är det kul?? :D

    @Anna: Det var så jag försökte få det till! Hur fick du den gröna bilen över till andra sidan av den orangea och den mörkblåa?

    SvaraRadera
  5. Hmm, gjort är gjort ;-) Om jag lyckas igen så ska jag vara lite mer uppmärksam, då ska då få mer detaljer

    SvaraRadera