torsdag 9 december 2010

December!

Har visst hamnat lite efter med uppdateringarna igen. Förra veckan blev det mycket snögubbsbyggande och snöbollskrig och sånt, men nu har all snö smällt bort. Tur det kanske, för jag vågade inte åka in till stan förrän på lördagen med tanke på att det kunde ta flera timmar att ta sig ut igen om man hade otur.

Barnens och min snögubbe (som sedan råkade få huvudet avsparkat).

På lördagen hade jag tänkt göra de flesta av mina julklappsinköp så jag och Alex trotsade helgrushen och begav oss ut. Lyckades bara hinna med två julklappar innan vi fastnade på Waterstones i säkert en timme. Hittade Xenophobes' Guide to the Swedes som vi roade oss med att läsa.
Sen begav vi oss till Winter Wonderland där vi åkte en tur i spökhuset. Var rätt kaxig innan och trodde att det skulle vara skittöntigt, men eh... nej. Det var inte bra för min redan hesa röst och jag hade så kul att det var nästan värt de fyra pund biljetten kostade. Sedan blev middag med två andra au pairer innan vi begav oss hemåt.
Och just det: jag och Alex fick en gratis milkshake på McD. Vi får alltid gratis mat <3

Den här veckan är vi hundvakt åt morföräldrarnas hund medan de är i Tyskland. Annars händer det inte så mycket. Börjar verkligen bonda med barnen nu: igår bad den yngsta flickan värdmamman att skicka upp mig efter att hon hade gått och lagt sig så att hon kunde få en godnattkram och förra veckan sa den äldsta flickan "Malin, I'm glad you're here." Barn alltså :)

Mycket nörderier här också då nya WoW-expansionen har kommit ut. Fast jag inte har köpt den än finns det ju tillräckligt mycket nytt som är gratis så kvällarna spenderar jag och min värdpappa med att lvla upp alts. Vi är så nördiga. Älskar konversationerna som utspelar sig i vårt vardagsrum ibland:
Värdpappa: "Have you heard about a web series called the Guild?"
Jag: "Yeah, I love it! Season two is the best one. It's got Will Wheaton, do you know who that is?"
Värdpappa: "Star Trek, right? He used to play that kid... Wesley Crusher. I hated him."

2 kommentarer:

  1. Byggt snögubbar med norden tema! Den ena liknar mumin =)
    Ang.." Barn alltså" dom är inte dumma, dom vet att julen snart är här och att malin har toook mkt pengar ...

    SvaraRadera
  2. Tänkt att du äntligen fått föräldrar du kan dela dina intressen med! ;)

    SvaraRadera