lördag 2 april 2011

Blog (almost) Every Day in April!

Okej, så jag hade tänkt klara BEDA (Blog Every Day in April, that is) men misslyckades med att posta redan första dagen. Inte bra. Fast vet ni vad, jag känner mig rebellisk! Jag ska göra't ändå!

Idag passade jag på att sova ut. Det var egentligen inte min plan, men det var så det blev. Segade mig jättemycket på morgonen och hade precis bytt från pyjamas till ordentliga kläder när jag fick reda på att ett kuddkrig (som jag trodde hade varit igår) skulle starta på Trafalgar Square om 20 min. FFFFFUUUUUU-
Så jag missade kuddkriget.

Åkte in ändå och hann se vinnaren koras. Sen gick jag, Stephen, Ali, Katie och Katies kompis Carolynne till Chinatown och åt mat samt drack bubble tea. Jag hade aldrig testat bubble tea förut (det är en asiatisk grej), men det var helt okej. Det är som en vanlig, kall dryck förutom att den har tapiokabubblor som flyter omkring på botten. Min hade kokossmak. Delicious!

Efteråt gick vi på bio och såg Source Code. Trodde för en kort stund under trailerna att jag hade hamnat i en konstig alternativ verklighet där Natalie Portman och Stellan Skarsgård är med i skitfilmer och Russel Brand gör filmer som verkar sjukt bra (??). När vi ändå pratar om alternativa verkligheter: Source Code = inte särskilt bra. Grundidén var ganska intressant och den var vackert filmad, men tjenare vad dåligt skriven den var. Min favoritbit var deras technobabble där allt förklarades med "quantum physics something something...". Jag var inte ironisk heller, det var faktiskt min favoritbit. Hysteriskt roligt! Från och med nu ska jag förklara allt med "quantum physics something something".

Jag lämnar er med lite bilder av folk som slår på annat folk med kuddar:

Vinnaren.

Pillowfight 2.0 utanför Prince Charles Cinema - Katie dokumenterar.

Nu ska jag göra hämta min plånbok så att jag kan köpa bussbiljetter till flygplatsen och biljetter till Rocky Horror Picture Show nästa vecka. Borde ha gjort det för länge sen, men quantum physics something something...

1 kommentar:

  1. Jaaa!!! Snart kommer min bästaste tösabit hem och sover i soffan (hellre än sängen) dryga veckan. :))

    SvaraRadera