onsdag 6 april 2011

Värdföräldrafritt!

Jag är helt slut. Blev inte en lugn dag i parken, utan istället tre timmar i en simbassäng. Nu är jag däremot ledig i dryga två veckor eftersom värdfamiljen ska på semester i Canada. Så för att få mig på bättre humör ska jag nu skriva en lista på saker man inte kan göra som au pair när familjen är hemma, som jag ska passa på att göra under dagarna innan jag åker till Sverige:

- Laga vegetarisk mat.
- Laga fisk.
- Andra matrelaterade saker inkluderar dricka läsk, äta ett helt paket glass själv och äta chips swedish-style.
- Titta på filmkanalerna på tv:n i vardagsrummet.
- Bjuda över kompisar.
- Ta ett långt bad, lyssna på Amanda Palmer och känna mig dramatisk.
- Ta ett långt bad, lyssna på The Mountain Goats och känna mig poetisk.
- Äta frukost lååångsamt.
- Äta frukost framför tv:n.

Japp, det är livet det! Nu ska jag kurera min hals med en kopp te och somna framför en film.

2 kommentarer:

  1. Theo gör annat när vuxna inte är med, imorse skulle han själv gå ut med en smutsig blöja till soptunnan. När vi öppnade dörren för att välkomna honon in så kom han konstigt nog från postlådan istället för soptunnan =)

    SvaraRadera
  2. Det är helt ok ifall du vill fortsätta med det där även när du kommer hem till Sverige... ;)

    SvaraRadera