lördag 9 april 2011

Doing the Time Warp.

Okej, nu har jag officiellt misslyckats med BEDA. Jag ska ändå göra mitt bästa för att posta här oftare.

I torsdags gick jag upp i hyfsad tid eftersom jag hade tänkt hinna med lite ärenden. Familjen åkte tidigt på morgonen så huset var redan tomt, men det hade lämnat pengar till mat och en chokladkanin till mig. Score! Dagen bestod av att springa på affärer och på kvällen kom Stephen hit. Vi åt aubergine med mozzarella, tomat och pesto och sen somnade jag framför Batman Begins.

Alarmet ringde alldeles för tidigt (klockan nio) på fredagen och vi gjorde oss iordning så att vi kunde åka in till stan och fixa de sista sakerna till våra Rocky Horror Picture Show-utstyrslar, för fredag (förutom att komma efter torsdag, men innan lördag och söndag) var RHPS-dag!

Hela gänget samlades hemma hos Katie vid fem för att äta och göra oss iordning. Vi var jag (Janet), Stephen (Brad), Lotte (Magenta), Carolynne (Columbia), Helen (Rocky), David (Frank-N-Furter), Katie (random slutty person) och Andy. Vi såg ganska amazing ut allihop, men David var nog snyggast i sin korsett, fishnets och höga klackar. Som Janet hade jag på mig vit bh, vita trosor, vita skor från Primark (£2.90) och vit underkjol (£15 lite dyr, men värt det eftersom den var sjukt lik Janets). Som det pucko jag är lyckades jag dock glömma både kamera och linser. Grr.

Vi kom till Prince Charles Cinema lagom tid innan det skulle börja och kunde chilla lite och spana in andras kostymer. Det var en speciellt imponerande Frank-N-Furter med hår, smink och Boss-tatuering samt en guldglittrig Rocky med guldrullskridskor. Nu är ju sing-a-long-a visningarna ansedda som RHPS light, men vi hade kul ändå. Jag och Carolynne gick upp på scenen för kostymtävlingen, alla ropade "slut" åt mig (oroa er inte, det är så det ska vara) och vi fick helt klart näst högst applåder (han som vann var en grym Narrator, med cigarettmunstycke och allt).

För er som inte kan så mycket om RHPS så är hela poängen med den audience participation. Det är meningen att man ska dansa och sjunga med och klä ut sig och ropa kommentarer åt duken (som "slut" när man ser Janet). Några av favoritkommentarerna var "Oh no, not meatloaf again!" (middagsscenen), "What's your favourite boy band?" (Magenta:) "Take that..." och "Oh my god, what a bitch. Quick Magenta, flick the switch!"

Efteråt gick vi och åt och drack mer bubble tea (fortfarande iförda våra kostymer, men lite mer anständiga med jackor och koftor över). Sen drog alla forutom Carolynne hem till Katie där vi tittade på youtubevideor till halv fyra på morgonen och sen somnade.

För att sammanfatta kvällen: MYCKET BRA! Definitivt något vi ska göra om!


"I'm a muscle fan..."
Rocky och Janet. Skulle ladda upp fler bilder, men jag är inte säker på hur mycket folk (speciellt David) vill visa av sig själva på internet.

2 kommentarer:

  1. Jag vill oxå vara snart tjugo och bo i London!

    SvaraRadera
  2. Det var helt klart folk över 20 på bion. I utklädnad.

    SvaraRadera