onsdag 21 september 2011

Mitt jobb.

Det slår mig att jag kanske borde skriva mer om mitt jobb här. Jag brukar inte göra det då det oftast känns rätt tråkigt, men det kanske är kul för folk att veta vad jag gör under majoriteten av veckans dagar.

Sedan jag kom tillbaka efter sommaren har mitt jobb varit väldigt slappt. Barnen är nu 9 och 11. Den äldsta flickan har nu börjat på "högstadieskolan" och är stor nog att åka bussen själv. Hon har dessutom så mycket läxor som hon stannar kvar för att göra varje dag att hon oftast inte kommer hem förrän fem, halv sex. Det var jättemysigt att få passa henne förra året, men jag måste säga att det är otroligt skönt nu när hon är borta och inte flickorna småtjafsar hela tiden.

Eftersom jag bara har ett barn att passa har jag fått en del extra lediga timmar också. Så här ser en normal arbetsvecka ut för mig:

Måndag: Väcka barnen klockan 7, hjälpa till med frukost och väskor, gå till bussen 7:45. Hemma igen 9:00, tvätta helgens tvätt. Hämta yngsta flickan klockan 15:30, hem och hjälpa till med läxor, laga mat, diska. (Varannan måndag ledig)
Tisdag: Ledig på morgonen. Hämta yngsta flickan 16:30, hjälpa till med läxor, laga mat, diska.
Onsdag: Väcka barnen klockan 7, gå till bussen. Hem, tvätta skoluniformer och stryka veckans tvätt. Hämta yngsta flickan 16:30, läxor, laga mat, diska.
Torsdag: Väcka barnen klockan 7, gå till bussen. Ledig under dagen. Hämta yngsta flickan 15:30, läxor, pyssla/leka/titta på film, laga mat, diska.
Fredag: Väcka barnen klockan 7, gå till bussen. Tvätta veckans tvätt. Hämta yngsta flickan klockan 15:30, läxor, pyssla/leka/titta på film, laga mat, diska.

... och så är det att jobba som au pair.

Fick ett enormt sug efter varm choklad såhär på kvällen. Om inte det är ett tecken på att det är höst så vet jag inte! Imorgon blir det frukostdejt med Anneli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar