tisdag 6 september 2011

Man kanske ska uppdatera bloggen emellanåt också.

Nu har jag jobbat lite drygt en vecka. Imorgon har båda barnen börjat skolan, men fram till nu har det varit 12h/dag. Rätt mycket, men det har inte varit så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Vad händer här nu då?

Diagram över min hjärna:


- Jag har läst The Great Gatsby och den var bra. Mycket bra. Och jag längtar efter att få höra vad John Green har att säga om den.

- Just nu är jag helt besatt av den amerikanska tecknade serien Adventure Time. Först tyckte jag mest den var hysteriskt rolig, bara för att den är så störd, men efter att ha läst wikipediaartikeln om den tycker jag den är helt briljant!

- Jag blir mer och mer pepp på New York, och jag har råd, men jag är inte säker på om jag har någon att åka med. Jag vill! Men jag vill inte åka ensam. Men jag känner ju folk där (eller ja, en person)! Men mioetngkmmnduioj... Blir inte lättare av att de har världens peppigaste trailer:


- Åker till Coventry och Stephen i helgen och har födelsedagsmys eller nåt. Vet knappt vad som är planerat, men det spelar inte så stor roll.

- Har träffat mängder av nya au pairer som alla verkar trevliga. Fast jag saknar Alex och Katie. Katie kommer ju till helgen, men Alex bor numera i Norge. Jaja, det finns ju skype. Har vant mig vid att vara långt borta från kompisarna hemma i Sverige, men det känns alltid lite lustigt när någon flyttar sådär.

Nu är ni lite uppdaterade! Själv ska jag nu dricka te och höstmysa, för idag kom hösten till London.

2 kommentarer:

  1. Vilken chock öppning!
    Är dt den "gamla" boken om The Great Gatsby (20-tals miljö), lr nån annan bok?

    /Massa GRATTIS KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Idag kom jag till hösten i Linghem. Men det är rätt varmt ändå faktiskt... Gissar att du har haft en härlig helg i Coventry. Skype snart!! Vi har ju en hel veckas prat att ta igen!! ;)

    SvaraRadera